Els Serveis Educatius del Departament d’Ensenyament donen suport i assessorament als centres educatius públics i privats concertats de nivells educatius no universitaris. Cada servei educatiu està format per un equip multidisciplinar que ofereix els següents serveis:
- Suport i assessorament en estratègies organitzatives, didàctiques i metodològiques per a l’assoliment de les competències bàsiques.
- Suport en la tutoria i l’orientació educativa.
- Detecció precoç de les dificultats d’aprenentatge, socials, motrius i fer avaluacions psicopedagògiques.
- Assessorament sobre el procés d’escolarització en necessitats educatives específiques i especials (NEE).
- Assessorament sobre adaptacions curriculars individuals (CI).
- Suport en la prevenció de l’abandonament escolar prematur.
- Suport en el tractament integrat de llengua i continguts.
- Planificació i gestió del catàleg de formació del professorat de la zona.
- Suport i assessorament en didàctica, innovació i/o planificació: plans de millora, TAC, suport a la lectura…
- Servei de préstec de maquinari, vídeos i textos especialitzats en temes educatius.
- Suport a projectes internacionals pel desenvolupament del plurilingüisme i de les competències comunicatives dels alumnes.
L’àmbit d’actuació del servei educatiu és la comarca del Pla de l’Estany.
Qui pot fer la demanda dels serveis?
- Els centres, mitjançant els seus equips de direcció.
- Col·lectius de docents, d’especialitat, de nivell, d’interessos, etc.
- Els docents directament.
- Altres entitats vinculades a l’Educació.
Com es fa la demanda?
Trucant o enviant un correu electrònic als diferents serveis:
CRP: 972 573 456 >>> crp-pladelestany@xtec.cat
EAP: 972 573 803 >>> eap-pladelestany@xtec.cat
LIC: 972 573 803 >>> gsoler1@xtec.cat
Línies prioritàries dels serveis educatius per al curs 2019-2020
Les línies prioritàries d’actuació dels serveis educatius es fonamenten en les línies estratègiques que marca el document “Objectius prioritaris del sistema educatiu” dels documents d’organització i gestió de centres.
Són les següents:
- Promoure un model de professorat competent i compromès amb el projecte educatiu del centre, que exerceixi un lideratge orientat a la qualitat i a la millora de tots els alumnes.
- Fomentar un lideratge distribuït dels equips directius i de la Inspecció d’Educació, orientat a la transformació i la millora educativa.
- Reforçar l’autonomia dels centres per construir projectes adaptats a cada realitat amb l’acompanyament i suport de l’Administració educativa.
- Estructurar un sistema de xarxes de treball i d’aprenentatge entre els centres per tal de compartir objectius, recursos, capacitats i posar en valor pràctiques d’èxit educatiu a tots els centres del país i impulsar una política educativa centrada en sumar esforços, que garanteixi l’aprenentatge entre iguals i elimini qualsevol competència entre centres.
- Generar les condicions necessàries per assegurar la inclusió i combatre la segregació amb l’objectiu de garantir el dret a l’educació en igualtat d’oportunitats i eliminar radicalment tot tipus de violència.
- Bastir un servei públic compromès amb l’equitat i l’assoliment de l’escolarització equilibrada, que respecti la diversitat de projectes i la seva estabilitat a partir d’un finançament equitatiu, i en què l’educació pública sigui l’eix vertebrador del sistema.
- Desplegar un model educatiu que reforci la participació activa de les famílies en l’educació dels seus fills, la corresponsabilitat dels ajuntaments amb l’Administració educativa i la interconnexió amb l’entorn, capaç de donar resposta comunitària als reptes educatius.
- Consolidar el model lingüístic del país, potenciant la llengua catalana com a vehicular dins un projecte plurilingüe i intercultural.
- Estendre la innovació en el procés d’ensenyament i aprenentatge, amb base científica, i amb l’impuls de la cultura avaluadora, com a motor de millora i de transformació educativa.
- Avançar cap a una Administració que promogui un projecte educatiu de país que, des del diàleg i el consens, afavoreixi l’autonomia, la millora i l’estabilitat del sistema educatiu.