Novetats! Pensament computacional

En aquest article trobareu un seguit d’activitats previstes pel curs 2022-2023 relacionades amb el pensament computacional.

Us presentem la nova web de pensament computacional, on trobareu tota la informació actualitzada relacionada amb aquest tema, així com recursos, materials didàctics, vídeos …

#CodeWeek 2022

Del 8 al 23 d’octubre de 2022 se celebra la setmana de la programació, Codeweek, iniciativa promocionada per la UE que té com a objectiu apropar la programació i el pensament computacional a l’alumnat.

Des del Departament d’Educació s’han organitzat dues Jornades Lúdiques de Programació:

Scratch Day: Dijous 20 d’octubre

9:30 a 11:30 h

Micro:bit Day : Divendres 21 d’octubre

9:30 a 11:30 h

En què consisteix? Es plantejaran uns reptes de programació que podran ser resolts amb Scratch/ Scratch Jr i micro:bit, obert per a tot l’alumnat dels centres educatius de primària i secundària de Catalunya.

Els dies de la jornada, es duran a terme connexions en directe, per tal de donar indicacions per resoldre els diferents reptes, i també, per donar visibilitat i protagonisme a l’alumnat participant de les jornades.

Per més informació, podeu visitar la nostra pàgina web.

Si esteu interessats/ades a participar en aquestes iniciatives, podeu fer la inscripció mitjançant el següent formulari

Activitats formatives

S’ofereixen cursos telemàtics d’autoformació tipus MOOC: autoformació basada en la reflexió i la col·laboració entre els participants.

Segon torn: Inscripció del 7 al 17 de gener, 2023. Inici: a partir del 6 de febrer.

Càpsules formatives i itineraris

• Primer torn: Del 26 de setembre al 18 de desembre, 2022
    • Itinerari de SNAP (25 h)
    • Itinerari Guia d’implementació del curs Explora amb la Micro:bit
  • Segon torn: Del 16 de gener al 19 de març, 2023
    • Itinerari Projectes de programació amb la Micro:bit
  • Tercer torn: Del 17 d’abril al 18 de juny, 2023

Seminaris cursos anteriors

Podeu recuperar els seminaris dels cursos anteriors sobre el pensament computacional on s’han mostrat diverses propostes didàctiques.

Propostes didàctiques

micro:bit És una proposta educativa centrada en l’ús de la placa micro:bit mitjançant la programació per blocs.  Inclou activitats guiades adaptables als diferents ritmes de l’alumnat.

– Cicle Superior de Primària

– Primers cursos de l’ESO

Enllaç
App Education És una proposta que se centra en el disseny i creació d’aplicacions per a dispositius mòbils, fomentant el pensament computacional, el treball en equip i l’esperit emprenedor.

– Tecnologia i digitalització de 3r d’ESO

– Informàtica de 4t d’ESO

– Cicles Formatius d’Informàtica, Arts Gràfiques i Administració-Comerç

En col·laboració amb:MSchool i AppEducation

Si teniu interès en utilitzar els materials ompliu el qüestionari
Scratch Challenge És una iniciativa orientada a fomentar, entre docents i alumnes, l’aprenentatge de la programació com a eina d’integració de les tecnologies a l’aula, mitjançant el desenvolupament de projectes a través del llenguatge Scratch.

– Cicle Superior de Primària

– Primers cursos de l’ESO

En col·laboració amb:MSchool i StrachChallenge

Si teniu interès en utilitzar els materials ompliu el qüestionari
Mobile History Map És un projecte de georeferenciació que permet treballar el territori amb tecnologia digital, basat en l’aprenentatge-servei per donar a conèixer a la ciutadania el patrimoni natural i cultural de Catalunya.

Totes les etapes educatives tant d’ensenyaments formals, com no formals

En col·laboració amb:MSchool i MobileHistoryMap

Empleneu el següent formulari per estar al corrent de les novetats de la Plataforma
mSchool Toolbox És un recull online de propostes educatives, valoracions i articles sobre aplicacions mòbils, realitzades per docents. S’ha d’entendre com un espai col·laboratiu on la comunitat educativa pot descobrir i compartir contingut educatiu mòbil de qualitat.

Totes les etapes educatives tant d’ensenyaments formals, com no formals

Enllaç