Pinzellades històriques

El CRP del Pallars es crea l’any 1984 (ordre de 18 de novembre de 1983)  i s’inaugura, pel Conseller Joan Guitart, l’abril de 1984.

El 1988 passa a denominar-se CRP del Pallars – Alta Ribagorça (l’Ordre de 14 de setembre de 1988) i es creen dues extensions, una al Pallars Sobirà (Sort) i una altra a l’Alta Ribagorça (Pont de Suert) per facilitar la prolongació geogràfica de les seves funcions.

L’any 1995 s’adopta el nom CRP del Pallars Jussà, ja que les dues extensions de l’Alta Ribagorça i Pallars Sobirà deixen de ser-ho i es transformen en centres de recursos pedagògics.

Els equips d’Assessorament Psicopedagògics (EAP) són serveis educatius del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i es creen l’any 1983. Ordre de 20 de maig de 1983 on s’estableixen les seves funcions sobre la intervenció psicopedagògic als centres escolars.

L’EAP del Pallars –Alta Ribagorça – Val d’Aran comença a desenvolupar la seva tasca el gener de 1984 i atén les comarques: Pallars, l’Alta Ribagorça i la Val d’Aran. Es crea segons l’ordre de 20 de maig de 1983 on s’estableixen les seves funcions sobre la intervenció psicopedagògica als centres escolars.

Al maig de l’any 1994, l’EAP es divideix en dos: l’EAP dels Pallars (EAP LL-04) que atén les necessitats educatives d’aquesta zona i  l’EAP l’Alta Ribagorça – Val d’Aran (EAP Ll-11) que atén els centres de la Val d’Aran i l’Alta Ribagorça.

L’equip d’Assessorament en Llengua i Cohesió Social (ELIC) del Pallars entra en funcionament el setembre de 2006 fins el juny de 2010 que s’extingeix i es dóna atenció puntual a la zona des del l’equip del Segrià. És el setembre de 2017 que s’obre de nou aquest servei al Pallars.

El Servei Educatiu dels Pallars comença a funcionar el setembre de 2006 i engloba el CRP del Pallars Jussà, CRP Pallars Sobirà, l’EAP del Pallars i l’ELIC del Pallars. Els serveis educatius de zona són una estructura que potencia el treball conjunt entre els serveis educatius que la integren per donar una resposta coordinada al professorat i als centres.