Presentació

Els Serveis Educatius del Departament d’Educació donen suport i assessorament als centres educatius públics i privats concertats de nivells educatius no universitaris. Compta amb un equip multiprofessional format pels centres de recursos pedagògics (CRP), els equips d’assessorament i orientació psicopedagògica (EAP) i els equips d’assessorament en llengua i cohesió social (ELIC).

• Els centres de recursos pedagògics, integrats per equips de suport a l’activitat pedagògica dels centres i a la tasca docent de mestres i professors, especialment quant a la formació permanent, els recursos pedagògics i de dinamització de projectes del centre i de la zona.
  • Els equips d’assessorament i orientació psicopedagògica donen suport als professors i als centres en la resposta a la diversitat dels alumnes i en relació als que presenten necessitats educatives especials, així com a les seves famílies.
  • Els equips d’assessorament en llengua i cohesió social assessoren i orienten en els àmbits de la llengua, la interculturalitat i la cohesió social i donen suport als professors en l’atenció a la diversitat relacionada amb els alumnes, especialment procedents de la immigració i/o amb risc d’exclusió social.

El Servei Educatiu ofereix els següents serveis:

• Suport i assessorament en estratègies organitzades, didàctiques i metodològiques per a l’assoliment de les competències bàsiques.
      • Dissenyar i organitzar activitats i recursos de dinamització i innovació educativa.
      • Treball en xarxa amb altres agents socioeducatius de la zona, serveis educatius, i altres programes, institucions, entitats i comunitat educativa.
      • Planificació i gestió del catàleg de formació del professorat de la zona.
      • Suport en la tutoria i l’orientació educativa.
      • Detecció precoç de les dificultats d’aprenentatge, socials, motrius i fer avaluacions psicopedagògiques.
      • Assessorament sobre el procés d’escolarització en necessitats educatives específiques especials (NESE).
      • Suport en la prevenció de l’abandonament escolar prematur.
      • Donar suport als centres educatius en la millora de l’atenció a la diversitat i la inclusió.
      • Suport en el tractament integrat de llengua i continguts.
      • Assessorar en l’atenció de l’alumnat nouvingut (Aules d’Acollida i Suport Lingüístic i Social)
      • Orientar en l’aplicació de la metodologia de la Immersió lingüística.
      • Dinamitzar els Projectes de Convivència.
      • Fer formació en centre sobre les diferents habilitats lingüístiques.

Àmbit d’actuació

L’àmbit d’actuació del Servei Educatiu dels Pallars és la comarca del Pallars Jussà i la del Pallars Sobirà.

Demanda

Qui pot fer la demanda dels serveis?

• Els centres, mitjançant els seus equips de direcció.
  • Col·lectius de docents, d’especialitat, de nivell, d’interessos, etc.
  • Els docents directament.
  • Altres entitats vinculades a l’educació.

Com es fa la demanda?

Al CRP

Trucant al telèfon 973 654834 (Tremp),  973 621348 (Sort) o enviant un correu electrònic a crp-pallarsjussa@xtec.cat o crp-pallarssobira@xtec.cat.

A l’EAP

Directament als centres educatius.

A l’ELIC

Trucant al telèfon 973 654834 o enviant un correu electrònic a molive82@xtec.cat

Altres serveis educatius específics

• Les Unitats d’Acompanyament i Orientació (UAO): realitzen l’acompanyament de l’alumnat de les etapes obligatòries (primària i secundària) que presenten dificultats a nivell emocional o de salut mental amb risc d’abandonament prematur o absentisme, i les seves famílies, mitjançant l’ampliació de l’acció tutorial.
  • Els CREDA: són serveis de suport als centres educatius en l’adequació a les necessitats especials de l’alumnat amb greus dificultats d’audició, llenguatge i/o comunicació que interfereixen en el seu desenvolupament personal, social i curricular.
  • Els Entorns d’Aprenentatge i Camps d’Aprenentatge: és un servei educatiu de suport a la docència integrat a la xarxa de camps d’aprenentatge i entorns d’aprenentatge del Departament d’Educació. Aquests ofereixen al professorat i als centres docents la possibilitat de desenvolupar projectes de treball per a l’estudi i l’experimentació en un medi singular de Catalunya, i realitzar sortides docents fora del centre amb un ventall ampli d’activitats pautades.