Dia de la Salut Mental als centres educatius

Us fem arribar una proposta per treballar amb el vostre alumnat des del Servei Educatiu dels Pallars i de la Taula de Salut Mental del Pallars Jussà.

El dia 10 d’octubre és el Dia Mundial de la Salut Mental. Des de l’àmbit educatiu considerem que és necessari incidir en aquesta celebració aportant experiències educatives amb una visió de la salut mental lliure d’estigmes.

Els objectius d’aquesta proposta són:

• Sensibilitzar a l’alumnat sobre les problemàtiques de salut mental.
  • Promoure que parlin de les seves emocions.
  • Fer caure falsos mites associats als trastorns mentals i combatre els prejudicis i l’estigmatització que pateixen les persones afectades.
  • Entendre que totes les persones podem patir una problemàtica de salut mental i que s’etiqueta allò que es desconeix.
  • Crear un espai de debat i d’escolta a partir i al voltant de les experiències en primera persona.

Activitats que es proposen:

• Cicle superior de primària i 1r cicle d’ESO:
  • 3r d’ESO:
  • Taller amb experiència pròpia per a 2n de Batxillerat i 2n ADP/CAI  ( Pallars Jussà)
    El taller serà impartit per activistes de l’entitat Amb Experiència Pròpia.
    El taller consta de dues parts.
    En la primera es fa una dinàmica en la qual es parla de les etiquetes i estereotips que pateixen les persones amb un diagnòstic de salut mental (sense que en cap moment l’alumnat sàpiga que les persones que dinamitzen el taller parlen des de l’experiència). Es parla també d’estigma i autoestigma i de la importància de parlar de les emocions.
    La segona part consisteix en la història de vida de cada una de les persones que imparteixen el taller amb un espai final per preguntes, dubtes, comentaris…
    En el cas del taller per al Cicle del CAI i APD s’hi afegeix un roll-playing sobre una situació laboral amb context i visió de salut mental.