Dia de la Salut Mental als centres educatius

El dia 10 d’octubre és el Dia Mundial de la Salut Mental, des de la Taula de Salut Mental del Pallars Jussà fan una proposa per treballar per aquest dia als centres educatiu.

L’àmbit educatiu és un espai dels més importants en la construcció de la nostra societat i, per tant, essencial incidir en aquest entorn aportant experiències educatives amb una visió de la salut mental lliure d’estigmes.

Objectius de la proposta

• Sensibilitzar els i les adolescents sobre les problemàtiques de salut mental i promoure que parlin de les seves emocions.
  • Fer caure els falsos mites associats als trastorns mentals i combatre els
    prejudicis i l’estigmatització que pateixen les persones afectades.
  • Entendre que totes les persones podem patir una problemàtica de Salut
    Mental i que s’etiqueta allò que es desconeix.
  • Crear un espai de debat i d’escolta a partir i al voltant de les experiències dels activistes en primera persona.

Descripció de les activitats

• Visionament d’un vídeo curt (recomanat a primera hora)
PRIMÀRIA
ESO I BATXILLERAT
  • Saber que se puede. Adolescentes. (9 min). Sobre la depressió, la por, el fracàs, les drogues…. Adolescents que parlen d’aquests temes.
  • Yo cambio todo. Diferents històries curtes d’adolescents que parlen de les seves problemàtiques de salut mental (TCA, addicció, depressió…):
  • Diluvio de l’exalumna de l’INS Tremp i del Col. Ma. Immaculada Gaia Iglesias Moreno sobre el Trastorn Límit de la Personalitat amb text de la seva germana Lluna Iglesias Moreno.(A partir de 3r d’ESO).
  • Taller Amb experiència pròpia a càrrec d’activistes Amb Experiència Pròpia de l’entitat per a 2n de Batxillerat i CICLES ADP/CAI. Taller impartit per activistes de l’entitat Amb Experiència Pròpia. Té una durada d’una hora o hora i quart. Per als Centres del Pallars Jussà