PallarsLector

El projecte PallarsLector proposa desenvolupar un seguit d’activitats relacionades amb la competència lingüística, tenint com a referència una lectura sostenible, ja que la primera actuació i l’eix vertebrador del projecte rau a compartir de manera itinerant els llibres de lectura entre tots els centres d’infantil-primària i secundària del Pallars. Es contemplen, també, diverses accions relacionades amb el fet de llegir:  L’escriptor/a / il·lustrador/a convidat (una xerrada-col·loqui, per centre, d’un autor d’algun dels títols compartits), tallers a centres i a les biblioteques relacionats amb alguna de les lectures.
Dins del mateix projecte es poden trobar actuacions adreçades al professorat (tallers, xerrades…) i a les famílies.
Els impulsors del pla són el Servei Educatiu dels Pallars i els centres educatius d’ambdues comarques.

Lectures obligatòries primària Lectures obligatòries secundària Activitats associades al projecte

Novetats curs 2023-2024

Noves lectures:
  • El club dels estranys. Jordi Sierra i Fabra (4t de Primària)
  • Momo. Michael Ende (6è de Primària)
Activitats associades al projecte:
  • La Il·lustradora Mercè Galí realitzarà un taller a l’alumnat de 2n de primària. Les sessions del Pallars Jussà estan subvencionades pel Consell Comarcal del Pallars Jussà.
  • La il·lustradora Diana Reina durà a terme un taller adreçat a l’alumnat de 3r de primària. Aquest taller consistirà en la realització d’un cartell publicitari, inspirat en la temàtica d’un dels llibres que anteriorment els nens i nenes hagin llegit dins del projecte PallarsLector.
  • Els centres que han llegit el llibre Amics monstruosos rebran la visita de l’autora, Anna Manso. En la trobada els/les lectors/es dialogaran al voltant de diferents temes que sorgeixen a partir de la lectura del llibre. Amb l’ajuda d’una caixa d’eines farcida d’objectes sorprenents, l’autora els parlarà de com es generen les idees, de com va crear el llibre i del procés d’escriptura. Després proposarà activitats de creació literària, petits exercicis d’imaginació a partir de les diferents temàtiques del llibre.
  • Per l’alumnat de 6è de primària el rapsode i poeta Josep Pedrals. Aquesta sessió té l’estructura d’un recital-espectacle obert i comentat. A partir d’unes determinades lectures, presentades amb gràcia i sal, Josep Pedrals va desplegant suggeriments diversos que serveixen per obrir vies i possibilitats expressives. De mica en mica, seduint per diversos fronts, arriba a tocar les sensibilitats més distants i a mostrar —una mica— l’amplitud de la poesia. Aquestes sessions estan subvencionades per la Institució de les Lletres Catalanes.
  • L’alumnat de 1r d’ESO, duran a terme un taller de glosa a càrrec d’Eduglosa. El taller consisteix en una primera part de presentació de què és la glosa i una petita demostració per passar després als conceptes bàsics (estructura, mètrica, rima i idea) amb diferents exercicis per l’alumnat centrant-nos en una o dues melodies dels Països Catalans que s’utilitzen per improvisar. Finalment, hi ha una part més participativa on els estudiants (individualment, per parelles o en grups) creen les seves primeres quartetes.