Recursos pedagògics de poesia francòfona

Ilustración del concepto de poesíaAmb motiu del mes de la Francofonia 2023 i del Dia internacional de la Poesia, celebrat ara fa uns dies, l’Ambaixada de França i l’Institut Francès d’Espanya va elaborar el kit pedagògic , basat en poemes francòfons.

Destinat als alumnes de secundària (ESO i batxillerat), permet als professors introduir la poesia a l’aula de francès amb activitats de descobriment, comprensió i producció adaptades al nivell dels alumnes (d’A2 a B2).

Teniu a disposició  una maleta pedagògica per treballar la llengua francesa als centres.

Està adreçada al cicle superior d’educació primària i secundària, i els seus objectius són:

• Afavorir la curiositat i el plaer de l’alumnat per endinsar-se en el mon dels llibres.

• Compartir emocions positives al voltant dels llibres.

• Endinsar l’alumnat en el llenguatge de l’escriptura per explicar històries, idees, pensaments i emocions.

• Crear lligams amb l’alumnat de l’escola i afavorir l’expressió de la riquesa cultural de cada un d’ells.

Conté diversos llibres, CD, propostes, etc.. El “Diari” està pensat perquè cada docent anoti comentaris i idees per als propers que facin servir la maleta, i d’elles se’n farà un recull. Així mateix, també es vol potenciar que els centres crien xarxes per a treballar algun aspecte del projecte. Podeu sol·licitar-ne el préstec en aquest enllaç.