Radio VOM: Una Ràdio dels centres Educatius dels ST Maresme – Vallès Oriental

Els Serveis Educatius del Maresme – Vallès Oriental ofereixen des d’aquest curs als centres educatius de les seves zones la possibilitat de participar en un projecte que engloba la totalitat del territori amb la finalitat de crear xarxa i sinergies entre centres, mestres i alumnes. A partir de la paraula, els diferents CRP han ideat la creació d’una emissora de ràdio en streaming, Ràdio VOM, a partir d’una graella de programació on participaran més de 50 centres.

Es parteix de l’experiència de molts docents i tècnics de CRP envers la ràdio com a recurs educatiu, d’importants pràctiques d’èxit i de la posada en marxa del servidor de Ràdio que porta poc més d’un any en funcionament i que ha servit com a base del projecte Ràdio Educa Baix Montseny, creat des del CRP Vallès Oriental III.

Els diferents CRP dels ST MVO enguany han ofert un seminari sobre Ràdio Educativa en el qual s’han programat 3 sessions conjuntes amb experts en la temàtica. D’aquesta forma, s’han pogut unir els recursos destinats a aquesta formació.
Ràdio VOM es presenta com una proposta innovadora no només pel seu contingut, sinó pel fet de poder compartir un projecte sorgit des del territori i que s’ha estès com una taca d’oli entre les diferents zones.
En un primer moment es pretén crear una graella atractiva i dinàmica a través de la qual els centres puguin compartir els continguts que creen. Ja s’estan ideant propostes conjuntes per temes, concursos i fins i tot algun tipus de trobada o projecte d’àmbit europeu.

En aquests moments, ja s’està portant a terme l’experiència pilot English On Air, on una dotzena de centres han creat històries curtes de terror per amenitzar les tardes fosques i fredes de  tardor. Ja hi ha més de 40 històries terrorífiques amb uns qüestionaris de comprensió associats realitzats pels propis alumnes.
La creació de contingut radiofònic permet treballar un gran nombre de competències d’una manera motivadora i atractiva.
Creiem de bon grat que la Ràdio VOM no només serà un projecte de ràdio, sinó el naixement d’una xarxa important entre professionals que, centrats en el desenvolupament integral de l’alumnat, busquen transformar les pràctiques pedagògiques en quelcom més del que passa dins les quatre parets de l’escola.