FILOSOFIA 3/18 (nou espai web)

El GrupIREF (Grup d’Innovació i Recerca per l’Ensenyament de la Filosofia) és una associació sense ànim de lucre que promou la proposta educativa FILOSOFIA 3/18 en català que té com a referent el currículum conegut internacionalment com a Philosophy for Children.

El GrupIREF s’ocupa de la traducció i adaptació d’alguns programes d’aquest currículum i de la creació de nous programes, així com de la divulgació i de la formació del professorat.

El projecte FILOSOFIA 3/18 és un currículum ampli i sistemàtic que té com a objectiu reforçar les habilitats del pensament dels estudiants, partint de la filosofia com a disciplina fonamental.

Consisteix en un conjunt de programes que, aplicats des dels 3 als 18 anys, enforteix la capacitat reflexiva. Es tracta d’un projecte que concreta el desig general d’ensenyar a pensar i pretén desenvolupar les habilitats cognitives dels estudiants, tot ajudant-los a comprendre les matèries d’estudi, a fer-los més conscients de la riquesa del bagatge intel·lectual heretat i a preparar-los en la raonabilitat per a la participació en un món democràtic.

La filosofia, com a disciplina humanística més adequada, n’és el mitjà i la finalitat, perquè a través del seu contingut i del seu mètode permet a l’estudiant de reflexionar sobre aquells temes que, latents en totes les matèries, no són tractats a l’escola.

“La tradició filosòfica ha treballat sempre un cos específic de conceptes que han estat considerats importants per a la vida humana o rellevants per al coneixement humà.
Exemples d’aquests conceptes poden ser: justícia, veritat, bondat, bellesa, món, identitat personal, temps, amistat, llibertat i comunitat”.

Matthew Lipman
Filosofia a l’escola

El Projecte Filosofia 3/18 es treballa a les aules a partir d’un currículum específic que consta de diferents programes, organitzats per cicles. Cada programa té un llibre per l’alumnat i un Manual pel professorat, excepte Educació Infantil que no té llibre pels nens i nenes.

Oferta formativa

I molta més informació a la web.

default-logo

Extret de: https://serveiseducatius.xtec.cat/vallesoriental4/general/filosofia-3-18/