42a Escola d’Estiu MEM

Ja tenim aquí les propostes per a la 42a edició de l’Escola d’Estiu [en línia] del Moviment Educatiu del Maresme, us adjuntem el cartell i l’enllaç on hi trobareu tota la informació: www.memcat.org

Informació dels cursos, debats i taules rodones obriu aquest ENLLAÇ i per veure més informació cliqueu damunt del títol.

Un any més, des del MEM apostem per compartir amb vosaltres uns dies d’estiu de formació. La realitat sanitària del curs passat ens va portar a reinventar el format que havíem compartit sempre, que era la presencialitat. Una de les característiques que sempre ens ha identificat és la proximitat i familiaritat de la primera quinzena de juliol, així que, intentant mantenir al màxim la nostra essència, us proposem un seguit d’activitats programades de l’1 al 9 de juliol. Amb la novetat que, si la situació ens ho permet, farem una cloenda presencial la tarda del 9 de juliol.

Ja són 42 edicions plegades i aquesta vegada el nostre objectiu és EDUQUEM AMB UN SOMRIURE i, com no podia ser d’una altra manera, avancem reinventant-nos per tal d’adaptar-nos a les circumstàncies excepcionals que estem vivint i que ens fan anar cap a una nova realitat.

Us oferim 15 cursos de 30 hores que desitgem que, com sempre, siguin atractius per vosaltres.

L’oferta formativa d’enguany continuarà essent en línia, com el curs passat, amb unes hores de connexió diària per seguir el curs, tenir contacte amb el formador/a, els assistents i poder realitzar treballs virtuals en línia.

Com és habitual, trobareu a la nostra web cursos adreçats a totes les etapes educatives, des de 0-3 anys fins a adults, així com cursos per totes aquelles persones que treballen amb menors, sigui des de l’àmbit socioeducatiu, del lleure, per l’acompanyament, etc…

Ens agradaria que us mireu la proposta amb deteniment. Enguany, us presentem una Escola d’Estiu una mica diferent, que intenta oferir-vos recursos, noves idees i sobretot il·lusió, element necessari en aquest moment. El tema central és: EDUQUEM AMB UN SOMRIURE.

El període de matriculació ja ha començat fins el 23 de juny.

L’import de la inscripció és 60€ per a les persones associades al MEM o als altres Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya i 70€ per les no associades.

Continuant amb l’adversitat en que ens trobem totes les escoles d’estiu d’arreu de Catalunya dels diferents Moviments de Renovació Pedagògica, que fa que no es puguin fer de forma presencial, continuem treballant plegades i fent front comú per inaugurar el juliol. Amb el títol L’Educació un Dret Essencial de la Infància, inaugurarem les Escoles d’Estiu el dia 1 a la tarda amb una taula rodona: Defensem els Drets dels infants: Escoltem a la Infància i la Joventut, amb intervencions d’infants i adolescents i moderat per Laia Servera, i lendemà el dia 2 a la tarda us proposem un diàleg per parlar de Docents resilients, educació compromesa, amb Tortell Poltrona, Rosa Gibert i Nuria Larroya.

La següent setmana, del 5 al 9 de juliol, tots els dies oferim petites càpsules de debat i xerrades, en les que us podreu apuntar a les que us interessin.

Per tal de complementar les 25 hores que fareu de formació i obtindre el certificat de 30h reconegut pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, caldrà que us inscriviu a un mínim de 5 dels debats i taules rodones de l’Escola d’Estiu Conjunta que més us agradin.