El mercat, un lloc per aprendre

Els mercats conviden a docents i alumnes a participar en els seus programes educatius. Una iniciativa ideada per transmetre als infants i als joves el seu valor com a espai i servei per facilitar una alimentació saludable -identificant el producte fresc i de qualitat-, com a motor econòmic i comercial del barri, i com a espai de relació, i difondre l’experiència dels alumnes en la descoberta del mercat.

“Menjo sa, menjo de mercat” està adreçat als cicles d’infantil, de primària i de secundària amb una proposta curricular ajustada a cada etapa, i amb un gran valor educatiu, lúdic, experimental i totalment gratuïts pels centres, ja que són subvencionats per l’Institut Municipal de Mercats.

Què es proposa

Es tracta d’un treball basat en la recerca, el treball en equip i la reflexió; es desenvolupa en tres moments/entorns d’aprenentatge: prèviament a l’aula, la visita al mateix mercat i el retorn a l’espai de comunicació del centre educatiu o al web del programa www.menjodemercat.cat.

Cada etapa educativa té una proposta didàctica ajustada als diferents nivells amb material per al mestre i per a l’alumne que són accessibles al lloc web. Els treballs dels grups escolars que fan la visita al mercat es poden penjar i compartir en aquest mateix lloc web.

Educació infantil

P4 i P5: El misteriós secret dels Mercats de Barcelona

Educació primària

1er, 2n i 3r: Les parades del mercat

4t, 5è i 6è: Menú de mercat

Educació secundària

1r cicle: Al mercat per menjar com cal

2n cicle: Una compra amb molt valor

Visites dinamitzades

Les visites estan dinamitzades per un equip de quatre educadors que intervenen per explicar els trets més importants dels mercats com a espais alimentaris de venda de productes frescos, saludables i de qualitat, i com a espais de relació social. Al mateix temps, animen els escolars a interessar-se per l’activitat dels comerciants.

Aquestes visites son subvencionades per l’Institut Municipal de Mercats i no suposen cap cost pels centres educatius.

Davant la situació generada per la covid-19, a més de la visita presencial Mercats de Barcelona ofereix també aquesta visita en format streaming, on a través d’un directe, l’alumnat pot gaudir d’una ruta pel mercat, acompanyat d’un educador/a que els va explicant diversos conceptes i els anima a interactuar i a exposar els seus dubtes via streaming.

Durant la visita, el dinamitzador fa d’intermediari entre l’alumnat i els comerciants, qui mostraran a càmera els seus productes i explicaran els millors trucs i consells a l’escola que estigui seguint el directe.

Si esteu interessats en inscriure-us-hi, ho podeu fer al web del programa educatiu als mercats –www.menjodemercat.cat–  o ens podeu contactar a l’oficina tècnica al 687 148 889.