Les aules d’acollida de secundària de la ciutat de Girona a Temps de flors

Des de fa dotze anys l’alumnat de les aules d’acollida de secundària de Girona participen a Temps de Flors. Enguany presenten una composició floral centrada en la diversitat d’orígens i procedències, un Món de flors de diversos colors.

Ha estat un procés creatiu i participatiu, on s’han confeccionat un munt de flors per tal de crear un mapa del món ben lluït, acolorit i divers. En aquest camí de creació, amb la implicació i coordinació del professorat de les diferents aules d’acollida, s’ha convidat també a l’alumnat a explicar de manera oral alguna festivitat del seu país, en català i en la seva llengua d’origen, per compartir amb la ciutadania a través de diversos QR.

Hi han col·laborat uns 130 nois i noies d’entre 12 i 16 anys, que han arribat a Catalunya en els darrers dos anys, els quals estan aprenent la llengua i la cultura catalana. Els centres participants han estat INS Carles Rahola i Llorens, INS Jaume Vicens i Vives, INS Montilivi, INS Narcís Xifra i Masmitjà, INS Santa Eugènia, INS Ermessenda i CC Bell-lloc del Pla. El projecte ha estat realitzat pel professorat i l’equip LIC de Girona, que formen part del grup de treball d’aules d’acollida dels centres abans esmentats.

El muntatge, punt 100 de la ruta, està exposat a la paret exterior dels Serveis Educatius del Gironès situat al carrer del Sol número 15.

Assessores LIC: Lola Guerrero, Fina Pairolí i Núria Rabassedas