Segon dia de mobilitat a Reggio Emilia dins el programa Erasmus + COEDU

Durant el segon dia de mobilitat del programa Erasmus+ COEDU hem profunditzat en les visites que vam realitzar ahir a les diferents escoles. En el nostre cas vam poder observar la globalització dels diferents llenguatges dins els espais on quedava molt clar quins eren els aprenentatges que allà es donaven. Hem tractat com aquests aprenentatges agafen força a primària i la manera en com s’acompanyen els processos individuals i grupals del grup d’infants.

Amb l’equip pedagògic de l’escola Pablo Neruda vam poder compartir la manera en què elles tenien present la coeducació i la diversitat afectiva i de gènere i l’impacte que té a l’escola els models socials patriarcals i hegemònics.

Finalment, ens han compartit la seva idea d’escola de la ciutat. El valor que agafa aquesta, no només des d’una visió educativa, sinó també des d’una dimensió política i social a on es fa valdre la participació i la construcció de valors com la col·lectivitat i la diversitat.

Una Escola Oberta als Drets. Una Escola On de qualsevol lloc que vinguis, no Ets un Estrany. No ets una estranya. Com ben escrit està a les entrades de les seves escoles.