Primer dia de la mobilitat a Göteborg: Debat a la seu de Göteborgs Grundskoleförvaltning

Avui, dimecres 27 d’abril de 2022, ens hem reunit a la seu de Göteborgs Grundskoleförvaltning (Suècia) per a conèixer l’organització educativa d’aquesta ciutat i el treball que realitzen sobre perspectiva de gènere.

Respecte a aquest darrer aspecte, punt central del nostre projecte Erasmus+ Coedu, ens han explicat diverses idees que volem compartir:

• A nivell estatal, hi ha vigent una llei sobre la no-discriminació en tots els àmbits i que també es desenvolupa a nivell educatiu.
  • Anualment, cada centre ha d’elaborar un pla per prevenir i actuar davant d’una situació de discriminació.
  • Des fa 11 anys, en el seu currículum hi consta la rellevància de treballar la perspectiva de gènere.
  • Des de l’administració educativa, elaboren materials per als centres i es troben disponibles en una pàgina web. A més a més, intenten fer difusió de bones pràctiques.
  • Cada any hi ha escoles que treballen amb organitzacions externes en projectes com: el projecte MÄN (contra la masculinitat tòxica) i el projecte West Pride (identitat i orientació sexual).

Demà comencem les activitats de job-shadowing. Vi sis imorgon!