05 de maig- Subxarxa de Competència Digital Docent

Ahir es va celebrar la cinquena sessió de  la Subxarxa de Competència Digital Docent. Vam continuar treballant sobre l’Àrea 5, entorn de l’empoderament de l’alumnat. Durant la sessió s’han tractat aspectes relacionats amb l’accessibilitat i la inclusió, l’atenció a les diferències personals a l’aprenentatge i el compromís actiu de l’alumnat amb el seu propi aprenentatge.

Compartint propostes en les quals les tecnologies digitals, donin suport a estratègies pedagògiques i proporcionin atenció a les necessitats personals de l’alumnat, oferint activitats d’aprenentatge adaptades al nivell de competència, interessos i necessitats de cada infant.

En la segona part de la sessió, vam compartir com empoderar a l’alumnat des d’un enfocament DUA. Vam reflexionar entorn d’una Checklist, elaborada per la Junta d’Extremadura, que ens permet avaluar els recursos educatius digitals tenint en compte el DUA, com a model que ens orienti cap a un disseny cada vegada més universal i accessible.