Nou curs amb Cultura emprenedora a l’escola

El passat 1 d’octubre, l’Espai Francesca Bonnemaison va acollir la Jornada de posada en marxa del projecte Cultura emprenedora a l’escola per al curs 2013-2014. Hi van assistir tutors dels centres educatius i responsables municipals. Enguany hi participen 25 ens locals,53 centres educatius i està prevista la creació de 95 cooperatives i la participació de 2.119 alumnes.
Pel que fa la nostra demarcació, l’Escola Sant Josep de Sant Vicenç dels Horts, endegarà enguany aquest programa d’innovació educativa.

L’objectiu de CuEmE és fomentar la cultura emprenedora i les competències bàsiques dels estudiants del cicle superior d’Educació Primària. El projecte es desenvolupa al llarg dels cursos acadèmics 2011-2015, amb la voluntat que, a mig termini, es faci extensiu al conjunt de la demarcació i s’integri en les polítiques educatives dels municipis.

Durant el curs escolar, tots els alumnes d’una aula creen, gestionen i tanquen una cooperativa, procés que comporta tasques tan variades com la de constitució de la coooperativa (denominació, estatuts, finançament…), o el disseny de la imatge corporativa, entre d’altres. L’objectiu és què, en un context creatiu i lúdic, l’alumnat desenvolupi capacitats emprenedores mitjançant un aprenentatge transversal, a la vegada que manté contacte amb entitats i empreses del territori, facilitant la integració de l’escola amb l’entorn.

L’impuls conjunt del projecte per les àrees de Desenvolupament Econòmic Local i d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona ha permès desenvolupar una estratègia local que vincula l’escola amb l’entorn i els seus recursos; proporcionant als alumnes una vessant pràctica i d’experiència vital dels aprenentatges. Alhora, com a projecte educatiu, es treballen un conjunt de valors i capacitats individuals que són rellevants per impulsar qualsevol activitat o iniciativa, ja sigui professional, social, personal, etc.