Suècia, segona estada d’observació “CO-EDU”

Del 27 al 30 d’abril, vàrem participar en el Job-Shadowing a Göteborg (Suècia) juntament amb el CRP-Eixample, l’Escola Joan Miró i l’Escola 9 Graons. Els representants de cada centre vàrem poder compartir amb els responsables de la part educativa de la ciutat de Göteborg bones pràctiques en coeducació. La delegació sueca, dirigida per Marie Svensson, va preparar un programa molt complert d’observacions a centres de tipologia diversa. En el meu cas, vaig poder observar dos centres ben diferents. D’una banda, Emmaskolan, el qual té una població escolar majoritàriament nouvinguda. De l’altra, una escola amb un molt baix índex d’alumnat nouvingut, Nygårdsskolan. En ambdós centres, hi havia dotacions de recursos humans considerables, per la qual cosa, l’atenció personalitzada quedava garantida i els docents podien realitzar la seva tasca en un clima de treball cooperatiu i enriquidor. La coeducació no es treballa des d’una perspectiva de “conflicte-resolució” quan sorgeix un problema. El més impactant és la importància que es dona a la coeducació en el currículum oficial i en el projecte educatiu de cada centre. La coeducació és, doncs, una línia estratègica en l’educació a Suècia, i es treballa des de la prevenció. D’aquesta manera en cursos del cicle inicial de Primària s’inicien diferents programes i accions amb els alumnes, com el que vàrem observar, anomenat MÄN – For an equal world without violence (mfj.se) 

Núria Vila Pladevall

Sots-directora de l’IE Londres

Erasmus Coordinadora

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>