Job-Shadowing a les KITAs de Munich #coeducació

L’Institut Escola Londres ha participat en la primera mobilitat en format de Job-Shadowing (observació de bones pràctiques educatives) que va tenir lloc a la ciutat de Múnich. El grup de docents de les diferents escoles participants en el projecte COEDU juntament amb el coordinador del CRP-Eixample, Albert Bretxa, van poder observar, entre d’altres, aspectes relacionats amb la coeducació i el seu tractament a les KITAs de la ciutat (equivalència a les nostres llars d’infants i educació infantil).  Un dels aspectes més interessants va ser conèixer el sistema educatiu a la regió de Bayern i com es treballa l’autonomia dels infants entre 0 i 6 anys.

El nostre IE, l’Escola Gaia, l’Escola Joan Miró, l’Escola 9 graons, l’Escola Ferran Sunyer i el CRP Eixample van compartir moments de reflexió i vivències molt positives que van ajudar a que la mobilitat fos un èxit.

Respecte als objectius del nostre projecte, el treball previ amb tots els centres participants i les diferents videotrucades en la reflexió i elaboració dels aspectes que es volien observar, van tenir com a resultat una observation chart molt útil i com a guia perquè el grup que fa la mobilitat pugui focalitzar les seves reflexions, comentaris, avaluacions,…

Si bé, l’observació de les KITAs no va assolir totes les expectatives del grup, podem reconèixer la gran tasca que es realitza per part dels professionals d’aquests centres. També l’organització de la mobilitat va ser molt satisfactòria, i en general, tothom ens emportem noves vivències i noves idees que compartirem amb els nostres companys al centre.

Núria Vila Pladevall

Sots-directora & Erasmus coordinator