Segon dia de mobilitat a Milà

El divendres 30 de setembre vam realitzar el segon dia de mobilitat a la ciutat de Milà en el marc del programa Eramus + COEDU.

En aquesta segona jornada, els sis representants dels centres de Barcelona ens vam dividir en dos grups i vam portar a cap observacions a centres.

Un dels grups vam visitar el centre Scuola Decorati, la que està dirigida a infants de 3 a 6 anys. La directora del centre ens va fer un visita per l’escola. En primer lloc, vam veure el pati, que era molt espaiós i de terra. També, vam veure l’hort, diferents espais d’experimentació i joc simbòlic, on hi havia materials naturals, com pedres, trossos de fusta, petxines, fulles, etc. En segon lloc, vam visitar les instal·lacions interiors, on ens van ensenyar coses com els espais on els infants poden col·locar les seves pertinences o les aules. Una cosa que ens va cridar l’atenció, és que, en algunes de les aules, els infants estaven barrejats en diferents edats compreses entre els 3 i 5 anys. Per acabar la visita, vam estar analitzant com es treballava la perspectiva de gènere al centre i vam recollir la informació amb la taula d’observació.

L’altre grup, vam visitar dos centres diferents al llarg del matí. Primer, vam anar al Nido Palmieri, un centre dirigit a infants de 0 a 3 anys. La directora ens va explicar la història del centre, la tipologia d’infant que tenia i el funcionament intern. Una de les coses que ens va cridar l’atenció és que els infants no estaven agrupats per rang d’edat, sinó que estaven repartits. També ens va semblar rellevant que tenien un espai amb llibres escrits en diferents llengües i on trobàvem representades diferents tipologies de feminitat. A mig matí, vam anar a visitar la Scuola Infanzia S. Giacomo, la qual està dirigida a infants d’entre 3 i 6 anys. Cal destacar-ne els grans espais exteriors i la importància que es donava al joc simbòlic.

Una vegada finalitzades les visites, i després de fer una pausa per dinar, ens vam retrobar a Centro di Documentazione Alzaia Naviglio  per posar en comú les observacions, fer el tancament de la mobilitat i valorar l’experiència.