Mostra de Recerca Jove 2020-2021

El proper 27 i 28 d’abril se celebrarà la Mostra de Recerca Jove 2020-2021 via youtube. Seguidament us compartim el programa de cadascun dels dies i els enllaços d’emissió de youtube per poder veure’ls:

Dimarts 27 d’abril de 2021. Emissió a Youtube:  https://youtu.be/EH-y2I5J41c
16.00 Obertura de la Mostra de Recerca a càrrec de Rosa Artigal, directora de l’Àrea d’Acció Educativa del Consorci d’Educació de Barcelona
16.10 Conferència inaugural “Claus per fer un bon TR a càrrec de Max Turull, Professor titular d’Història del Dret i de les Institucions a la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona (UB)
17.00 Taula Rodona sobre Objecte / Originalitat / Rellevància

De la absència de punt, al punt i final. Pau Serés. Institut Milà i Fontanals.

Mart. La colonització d’un somni. Manuel Cortés. Col·legi SIL.

17.15 Taula Rodona sobre Metodologia / Recollida de dades / Marc Teòric

The Box. Un nou centre d’oci per a joves a Barcelona.Max Cavallé. Institut Icària.
Potencial de les xarxes neuronals artificials. Biel Altés. Institut Dr. Puigvert.

Tocades. Laia Calzada, Laia Vega, Berta Solà. Institut Costa i Llobera.

17.30 Taula rodona sobre Aliances

Física a l’altre costat de la pantalla: analitzant Interstellar des del punt de vista de la física.Víctor Rodríguez. Institut Jaume Balmes.

CRISPR-Cas9. Una pel·lícula de ciència ficció.Marc Carulla, Nicolás Cardona. Institut Pedralbes.

17.45 Taula rodona sobre Conclusions / Producte Final / Avaluació

Aplicacions de l’electrònica al món musical. Oscar Garcia. Institut XXV Olimpíada

Intel·ligència artificial. Creació d’un robot-cotxe intel·ligent.Carla Calderón. Institut Infanta Isabel.

18.00 Tancament de la sessió
Dimecres 28 d’abril de 2021. Emissió a Youtube.  https://youtu.be/-MW0xGNvLKc
16.00 Taula rodona amb TR àmbit científic

Factors de risc en la infecció per VPH al coll de l’úter. Itzà Manzano. Institut Emperador Carles.

Causes ecològiques i evolutives de la coloració dels lloros. Júlia Aguilar. Institut l’Alzina.

16.10 Taula rodona amb TR àmbit tecnològic

El IoT frente al Coronavirus: Apertura automática de puertas.Joel Delgado. Escola del Treball de Barcelona.

Per què volen els avions?. Victor Díaz. Escola Josep Tous.

16.20 Taula rodona amb TR àmbit social

Darrere d’una predicció econòmica. Paula Mateos. Escola Virolai.

Razón de Estado y democracia: la injusticia tolerada. Juan Lobo Hispano. Institut Montserrat Roig.

16.30 Taula rodona amb TR àmbit humanístic

Periodistes de Guerra: Un ofici de vida. Oriol Martín. Jesuïtes Gràcia Col·legi Kostka

Els jocs de taula en l’aprenentatge. Àngels Selva. Institut Moisès Broggi.

16.40 Taula rodona amb TR àmbit artístic

Per què em dic Elna? Creació d’un conte il·lustrat. Xènia Romeu. Jesuïtes Gràcia Col·legi Kostka

Disseny gràfic de vesturari per a Madama Butterfly. Elisabet Campos. Escola d’Art La Industrial

17.00 Taula rodona “Claus per a un bon seguiment del TR” moderadaper Max Turull amb la participació de:

Martina Garcia, alumna de l’Institut la Sedeta

Andrea Muñoz, alumna de l’Escola Pia Balmes

Xavier Santos, tutor de l’Institut Les Corts

Ramón Almeda, tutor de l’Escola d’Art La Industrial

18.00 Tancament de la sessió
A més, us compartim el recull de treballs que s’han realitzat enguany al districte de l’eixample. Clicant al botó de la dreta podeu anar veient les diferents propostes.

Si vols conèixer les més de 100 propostes a nivell ciutat, ho pots fer a través d‘aquest enllaç