Comprendre la lectura, comprendre la vida

La Fundació Bofill ha llançat la campanya “Comprendre la lectura, comprendre la vida” amb l’objectiu de:

• Situar la comprensió lectora com a competència irrenunciable per garantir l’èxit educatiu de tot l’alumnat.
  • Visibilitzar socialment la manca d’oportunitats dels alumnes que finalitzem la primària sense haver assolit aquesta competència.
  • Conscienciar i comprometre a la ciutadania en la defensa, promoció i exigència que tots els infants disposin d’un nivell òptim de comprensió lectora, i oferir-li diverses vies d’implicació per la seva millora.
  • Visibilitzar el programa Lecxit com un model de compromís efectiu per la millora de la comprensió lectora a través del voluntariat.

Tots els infants aprenen a llegir a l’escola però, per a desenvolupar la comprensió lectora, és clau disposar del suport i acompanyament familiar i de libres en el seu entorn més proper. Actualment un de cada set infants, al finalitzar la primària, no ha assolit la comprensió lectora que l’ha de permetre entendre allò que llegeix i per tant el posiciona en situació de risc de fracàs escolar.