DIA DE LA NENA I LA DONA EN LA CIÈNCIA A L’ESCOLA GAIA

L’escletxa de gènere en els sectors de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (STEM) persisteix des de fa anys a tot el món. Tot i que la participació de les dones a les carreres de grau superior està augmentant, encara es troben insuficientment representades en aquests camps.

Amb l’objectiu d‘aconseguir l’accés i la participació plena i equitativa en la ciència per a les dones i les nenes, i a més per a assolir la igualtat de gènere i l’empoderament de les dones i les nenes, l’Assemblea General de les Nacions Unides va proclamar l’11 de febrer el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència.

Visibilitzar les dones a la ciència és clau per normalitzar-ho i fer que totes aquelles nenes que es plantegen fer una carrera científica ho facin sense prejudicis.

Des de l’escola amb el Grup Mixt de Gaia en Igualtat, format per professors de l’escola i famílies, organitzem cada curs la jornada de la nena i la dona en la ciència.

Per a commemorar aquest dia i visibilitzar les dones científiques, promovem una activitat on les dones; mares, tietes i àvies, relacionades amb el món de la ciència, exposin les seves contribucions en forma de propostes i els infants de l’escola puguin gaudir-les descobrint la ciència en femení.

Us compartim aquest vídeo