Coeducació i audiovisuals

La maleta “Coeducació i audiovisuals” està formada per recursos tecnològics com tauletes, trípodes i un croma que afavoriran que l’alumnat pugui convertir-se en un creador actiu i crític d’audiovisuals en qualsevol dels seus formats i formes.

A continuació, us presentem tot un seguit de materials que us poden ser d’utilitat:

Per treballar el llenguatge audiovisual a l’aula:

• Audiovisual “Dóna’m la teva mirada”. Un projecte divulgatiu d’AulaMèdia produït per Kineina [audiovisuals]. És un material multimèdia, flexible i innovador que explica de manera senzilla i entretinguda els fonaments i secrets bàsics del llenguatge audiovisual, amb explicacions teòriques, demostracions pràctiques en escenaris reals i exemples de grans obres de la història del cinema però també de la televisió actual. Pensat per a docents, estudiants i qualsevol persona interessada a entendre millor el que veu al cinema i la televisió, està estructurat a partir dels conceptes essencials: enquadrament, tipus de pla, moviments de càmera, punt de vista, muntatge, il·luminació i so.

Dóna'm la teva mirada (tràiler) from Kineina on Vimeo.

• Web “El llenguatge audiovisual” d’Aulamèdia, el Xavier Breil i el Ramon Breu que ofereix conceptes essencials del llenguatge audiovisual o cinematogràfic explicats amb exemples

Per introduir el tema de la coeducació a l’aula:

• La revolta de les joguines 1a part,  La revolta de les joguines 2a part i La revolta de les joguines 3a part: Audiovisuals de la comissió de gènere de l’Escola Fructuós Gelabert  de la campanya ” Amb les joguiens no s’hi juga, Nadal 2018″, que té com a objectiu lluitar contra els estereotips de gènere a l’hora de triar les joguines dels infants aquest Nadal, per trencar amb els històrics rols socials i de gènere i la limitació que els estereotips suposen per als nens i nenes a l’hora de jugar.
    • Llista de Youtube:  (Campaña Eduquemos Con Igualdad, ¿Qué significa hacer algo #ComoNiña? i  #ComoNiña: Imparable, que nada te detenga): “El Ministerio de Educación del gobierno de Chile en conjunto con Comunidad Mujer, lanzan la campaña Eduquemos Con Igualdad, que busca visibilizar estas brechas, cuestionar los roles tradicionales de género y construir nuevas narrativas que contribuyan a proyectos de vida igualitarios entre niñas y niños, que anulen las diferencias en el desempeño escolar, les permitan tomar decisiones vocacionales en libertad y desarrollar sus talentos sin limitarse por los estereotipos de género.”
    • Niños vs moda, de Yolanda Domínguez, on un grup d’infants de 8 anys descriuen el que veuen en algunes imatges publicitàries de moda i on veuem que el resultat és revelador: elles estan malaltes, borratxes i mortes. Ells són superherois, caps i empresaris. Els nens i les nenes decodifican les imatges i deixen al descobert la violència implícita i la desigualtat en el tractament d’homes i dones, oferint-se a ajudar-les a elles: “tenen gana”, “se senten soles” i “es podrien morir”, o projectant els seus desitjos en els rols d’ells: “estan feliços”, “jo també vull anar a la universitat”, “jo sóc el cap”. Un format popular utilitzat en forma de crítica que planteja moltes qüestions sobre els missatges encoberts que genera el món de la moda: per què relacionem aquest tipus d’imatges amb el glamur i el luxe?, per què ningú ho denuncia?, quina influència tenen en l’educació visual?, per què les marques donen suport a aquest tipus de missatges?, què podem fer per a canviar-ho?