Seminari Referents Biblioteques Escolars 2021-22

En aquesta publicació, anirem afegint informació sobre els temes tractats en les diferents sessions del seminari d’aquest curs 21-22.

• Sessió 1 (19.10.21). Entre d’altres, vam compartir els espais de referència sobre BE. Consulteu el document aquí.
  • Sessió 2 (16.11.21). Es va realitzar de manera conjunta amb la resta de participants dels seminaris de BE del CEB. El CRP de Sarrià-Sant Gervasi i la Gemma Martret (Referent d’Igualtat i Coeducació del CEB), vam parlar sobre estratègies per a incorporar la mirada de gènere en les biblioteques escolars. Aquí podeu consultar enllaços de referència.
  • Sessió 3 (18.01.22). Vam dividir la sessió en dues parts. En la primera part, vam estar parlant sobre el procés d’esporga a partir del document “Esporgar la biblioteca a l’escola i a l’institut: triar i destriar, processos per a una gestió eficient del fons” elaborat pel programa “puntedu”. En una segona part, vam dedicar un temps a conèixer què són els laboratoris de lectura amb l’objectiu final de crear-ne entre totes les persones participants del seminari.
  • Sessió 4 (22.02.22). Es va realitzar de manera conjunta amb la resta de participants dels seminaris de BE del CEB. A càrrec de l’entitat Tantàgora, els continguts de la sessió van girar al voltant de generar espais lectors en el centre.
  • Sessió 5 (22.3.22). Vam dividir la sessió en dues parts. En la primera part, vam estar decidint sobre el cicle i la temàtica del nostre futur laboratori de lectura. En una segona part, vam estar parlant sobre les biblioteques d’aula a partir del document “BIBLIOTECA D’AULA: UNA OPORTUNITAT PER A LA LECTURA I EL CONEIXEMENT“.
  • Sessió 6 (03.05.22). Es va realitzar la III Jornada de presentació d’experiències de BE a la biblioteca Guinardó-Mercè Rodoreda.
  • Sessió 7 (24.05.22). Vam visitar la biblioteca de l’Associació de mestres Rosa Sensat on vam llegir i seleccionar els llibres que formaran part del laboratori de lectura al voltant del tema de les migracions que estem elaborant les persones participants al seminari de BE de l’Eixample.

A més a més, hem tingut l’oportunitat de descobrir: