Institut Joan Segura i Valls ens presenta “Technology into European historical architecture”

“Des de diferents departaments de l’Institut Joan Segura i Valls us volem informar que des del setembre del 2020 i fins el 2022 participem en un projecte finançat per la Comissió Europea dins del programa Erasmus + K229 a la ESO.
El fet de ser centre GEP i de treballar la metodologia AICLE en algunes matèries ens va engrescar a dissenyar el projecte. A més, creiem que la innovació i la internacionalització dels estudis és fonamental.
El nostre és un projecte cooperatiu amb un institut de la República Txeca –concretament d’Oloumuc- que té per títol “Technology into European historical architecture”. Tindrà una durada de 18 mesos -amb opció a allargar per tal de fer les mobilitats- i el treballem bàsicament des de les matèries d’història, tecnologia i llengua anglesa -entre altres- a 3r/4t d’ESO, però esperem que sigui beneficiós per tota la nostra petita comunitat educativa.
Durant aquest curs 20-21 hem creat el nostre logo, la nostra pàgina web i el projecte a la plataforma eTwinning, alhora que triat els nostres dissenys per un roll up i una pancarta del projecte Erasmus+ que ens uneix amb l’Institut d’ Olomouc.
Després d’un primer contacte de presentació per correu electrònic, vam realitzar i enviar les felicitacions de Nadal als nostres companys i un moment molt bonic va ser quan vam rebre les seves. També ens hem trobat amb els nostres companys i companyes a través de videoconferències i hi hem pogut parlar, saludar-nos i realitzar activitats planificades en el projecte.
Durant l’últim trimestre, els alumnes de 3r han fet unes maquetes espectaculars dels nostres monuments, on han integrat els seus coneixements de tecnologia i art explicant en anglès el seu procediment. Hem anat coneixent el patrimoni artístic monumental català i txec, i hem potenciat la competència lingüística, social i tecnològica.
Ara, amb molta il·lusió, ens resta preparar les dues mobilitats, que han de permetre els nostres alumnes i docents fer el viatge a la República Txeca i a ells, visitar-nos probablement durant el primer trimestre del curs 2021-2. Ens alegrem de veure com a poc a poc tot el programa que vam planificar es va desenvolupant, amb esforç, ànims i veient com la pandèmia ens permet
acomplir els nostres objectius.

Com diu el títol la idea és posar un toc tecnològic a l’art i amb el centre Txec farem un intercanvi de bones pràctiques.”
Webs: