9a edició Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica

Es tracta d’un premi creat per la Generalitat de Catalunya (Departaments d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Educació i Territori i Sostenibilitat) i l’Associació Vida Sana.

L’objectiu del Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica és el de reconèixer i incentivar la realització de projectes i línies de treball dels centres educatius de Catalunya destinats a promoure el coneixement de l’agricultura, la ramaderia i l’alimentació ecològiques i especialment dels seus valors socials, econòmics i ambientals, tant entre el propi alumnat del centre com també cap al conjunt de la comunitat educativa i el seu entorn, en concordança amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Al web trobareu actualitzada tota la informació sobre l’edició d’enguany així com les bases de la convocatòria

• termini de presentació de projectes:l’1 de juny al 15 de juliol del 2021.

Aquest any i seguint la línia encetada el darrer any, la convocatòria és oberta també a entitats o empreses que treballen en l’àmbit de l’educació al voltant de la producció i l’alimentació ecològica.

Tot i que els projectes més nombrosos són els que giren al voltant de l’hort escolar, les bases ofereixen moltes altres opcions com aquestes que us esmentem a continuació:

• Projectes de centre sobre alimentació saludable i sostenible o altres temes vinculats.
  • Activitats concretes portades a terme dins del centre escolar ja siguin de recerca científica, artístiques, lingüístiques, etc.
  • Activitats festives o commemoratives organitzades pel centre.
  • Treballs de recerca de Batxillerat, presentats pel centre.
  • Actuacions de transformació dels espais escolars relacionats amb l’objectiu.
  • Reconeixement de la tasca d’una persona de la comunitat educativa o entitat en la promoció de l’agricultura i alimentació ecològica al centre.
  • Materials en format paper, com quaderns de treball, fulletons, revistes, etc.
  • Materials digitals, com activitats on-line, Apps, vídeos, etc.