TANCAMENT DEL MONOGRÀFIC: “La conversa com a motor d’aprenentatge amb sentit”

Al llarg d’aquest curs acadèmic, des del Cesire, hem desenvolupat una sèrie d’accions per esbrinar el potencial de la conversa a l’aula com a motor d’aprenentatge profund entre iguals. Com a tancament d’aquesta proposta, us presentem una infografia on hem recollit de manera resumida aquestes accions. 

Hi trobareu:

  • Sis àudios de curta durada on exposem les idees principals sobre què cal saber per dur a terme una bona conversa i quines oportunitats didàctiques ens facilita.
  • Els enllaços als vídeos de les  quatre conferències on cinc docents van exemplificar de quina manera fan servir la conversa en el dia a dia a l’aula.
  • L’enllaç al vídeo de la taula de conversa: en el qual Glòria Arbonès, Fernando Hernández i Montserrat Pedreira van recollir les experiències d’aula de les conferències prèvies, i van mostrar que eren bons exemples del que la recerca diu sobre les pràctiques dialògiques. El fil de Twitter que està enllaçat a la icona recull un resum de les aportacions d’aquestes tres persones expertes.
  • Uns pessics d’aula representatius d’alguns exemples concrets d’aula on la conversa ha estat protagonista.
  • Un recull bibliogràfic per si voleu saber-ne més.

Enllaç al PDF

Esperem que aquesta iniciativa hagi estat del vostre interès i restem a la vostra disposició per si voleu fer-nos arribar algun comentari.

L’equip que hem organitzat aquest monogràfic aprofitem per a desitjar-vos un bon estiu i unes merescudes vacances.