Recursos per treballar la llengua oral

La comunicació oral és la capacitat de comprendre i expressar missatges orals tenint present el destinatari, el propòsit i la situació comunicativa. La competència oral facilita, a través dels intercanvis amb els altres, elaborar i expressar idees, opinions i sentiments, construeix el propi pensament i desenvolupa l’expressivitat i la fluïdesa. Hem fet un recull de recursos per poder treballar la llengua oral a l’aula.

• COMCOMUNIAR: recursos per millorar i avaluar les competències comunicatives de l’alumnat (UAB)
  • Expressa’t amb entusiasme. Tutorials per a la comunicació oral en públic: material audiovisual per difondre tècniques i recursos per millorar el discurs oral i fer que l’alumant sigui pugui ser conscient de la necessitat de regular el seu discurs oral, sobretot de cara a la seva exposició al treball de recerca de batxillerat. Consta d’un conjunt de vídeos en els quals Ïo Vall, formadora de “Parla per tu” mostra diferents tècniques i recursos per estructurar el discurs oral per tal de donar suport als nois i noies de batxillerat en la presentació oral del TR.
  • Com fer una presentació oral Serveis Lingüístics UB): material audiovisual  per treballar a l’aula de manera individual i col·lectiva aspectes com la respiració, l’entonació, la veu, la fluïdesa, el ritme, i adquirir seguretat davant l’audiència. Enllaç  als  vídeos.
  • Guia de correcció fonètica de la llengua catalana. Gabriel Bibiloni. Models de pronunciació útils per a docents i persones dels mitjans de comunicació que faran que el vostre alumnat pugui adquirir una bona competència oral a nivell fonètic. S’organitza en tres apartats:correcció de faltes bàsiques,orientacions per a la bona pronunciació, imodels de pronunciació.
  • Recursos relacionats amb les conferències MUN (Nacions Unides). Debatre pel futur: espai internacional de debat en què l’alumnat adopta el rol de respresentant d’un cos diplomàtic d’un país o ONG. Tenen la missió d’investigar, debatre, consultar i arribar a solucions sobre qüestions d’afers internacionals que els proposen, fent servir les seves capacitats comunicatives i negociadores per defensar la posició del país que respresenten.
  • Youtubers docents.Hi trobareu diversos canals de youtube fets per docents d’arreu dels territoris de parla catalana que  transmeten continguts diversos inclou principalment València, Andorra, les illes Balears i Catalunya.
  • Audiollibres en català En el marc de l’Agenda de foment del consum cultural en català, la Direcció General de Política Lingüística ofereix aquesta pàgina web amb les plataformes i els webs on es poden trobar audiollibres en català, en actualització contínua.