Conferència: Fem Matemàtiques

Què és el fem matemàtiques? quins tipus de problemes es proposen a l’alumnat? Com podem portar l’activitat a l’aula?

Nivell: Internivells
Format: Conferència
Àrea de coneixement: Matemàtic
Convocada

La proposta Fem Matemàtiques de FEEMCAT ja té més de 25 anys de recorregut. S’adreça a l’alumnat de cicle superior de primària i primer cicle d’ESO. Després d’una primera fase de participació des del centre en l’elaboració d’un informe de resolució de tres problemes ( que pot ser un joc, una investigació sobre nombres, geometria…) els equips seleccionats passen a una segona fase provincial a la que es troben amb altres nois i noies als que també els agrada resoldre problemes. Allà participen a una gimkama i a una prova individual que els pot donar accés a la final catalana, o fins i tot a les olimpiades matemàtiques de 6è de primària i 2n d’ESO  que es celebren a l’estat espanyol.

Però qui hi ha al darrera d’aquesta proposta? Quins són els docents que redacten els problemes, com porten l’activitat a classe, què els diu l’experiència? Com són els problemes del Fem Matemàtiques? I com podem portar-los a l’aula?

La conferència-taller, que està inclosa dins el cicle “Matemàtiques per respondre preguntes” anirà a càrrec d’en Guillem Bonet i la Carme Vicens, membres de l’equip que coordina l’activitat. Ben segur que després d’aquesta conferència us animareu a participar-hi.

Objectius

Presentar als mestres i docents de matemàtiques el Fem Matemàtiques, que promou la resolució de problemes a l’aula.

Recursos relacionats

Web del Fem Matemàtiques: fm.feemcat.org