Conferència: Fem Matemàtiques

Què és el fem matemàtiques? quins tipus de problemes es proposen a l’alumnat? Com podem portar l’activitat a l’aula?

Nivell: Internivells
Format: Conferència
Àrea de coneixement: Matemàtic
Convocada

La proposta Fem Matemàtiques de FEEMCAT ja té més de 25 anys de recorregut. S’adreça a l’alumnat de cicle superior de primària i primer cicle d’ESO. Després d’una primera fase de participació des del centre en l’elaboració d’un informe de resolució de tres problemes (un joc, un de geometria, algun de nombres…) els equips seleccionats passen a una segona fase provincial a la que es troben amb altres nois i noies als que també els agrada resoldre problemes. Allà participen a una gimkama i a una prova individual que els pot donar accés a la final caalana, o fins i tot a les olimpiades matemàtiques que es celebren a l’estat espanyol.

Però qui hi ha al darrera d’aquesta proposta? Quins són els docents que redacten els problemes, com porten l’activitat a classe, què els diu l’experiència? I com són els problemes del Fem Matemàtiques?

Ben segur que després d’aquesta conferència us animareu a portar-ho a l’aula.

Presentar als mestres i docents de matemàtiques el Fem Matemàtiques, que promou la resolució de problemes a l’aula.

Recursos relacionats

Web del Fem Matemàtiques: fm.feemcat.org