ODS a l’ARC

Els ODS són els 17 objectius de desenvolupament sostenible, inclosos en la resolució “Agenda 2030: transformar el nostre món”, que el setembre de 2015 l’Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar, per tal de definir un full de ruta unificat per fer front als reptes globals de la humanitat.
Tot i que són objectius globals, els centres escolars haurien de treballar-los, des de la perspectiva d’un aprenentatge en sentit, ja que els alumnes actuals seran els que hauran d’entomar i afrontar aquests reptes en el futur.
Per treballar els ODS a l’aula, cal treballar el coneixement que fomenti un posicionament raonat i ètic per actuar per a la justícia social i la sostenibilitat del planeta, des d’una acció local amb visió global. Cal que l’alumnat es pregunti: I jo què en penso? Com puc actuar a partir d’ara?

Estem convençudes que l’ARC té una resposta per vosaltres, que ja sabeu que les plantes, el canvi climàtic i el futur de la humanitat necessiten de la nostra atenció. Perquè hi ha un gran Human impact on ecosystems.  Sabeu que és brut l’aire que respirem, i si en voleu treure l’aigua clara, haureu de depurar l’aigua, i coneixereu que hi ha moltes malaties transmeses per l’aigua. Potser d’entrada us preguntareu com és que hi ha un dofí a la platja i acabareu investigant què trobem a la platja

També podeu abordar el tema del gènere amb els més petits, perquè ni totes les princeses són fines ni tots els cavallers cacen dracs! o analitzar els mitjans, per si la publicitat mata. Perquè som un planeta de 7 milions, i hem de trencar els murs i acabar amb les fronteres i els conflictes.

Animeu-vos i exploreu el centenar de propostes que els docents de Catalunya posen a la nostra disposició per ajudar-nos a treballar pels drets humans ara mateix.

Hem seleccionat alguns elements ARC que poden ajudar a inspirar o a fonamentar el treball dels ODS a l’aula. Per trobar-los cal clicar a la pestanya Connexió ODS de l’ARC, afegir com a descriptor “ODS” a la cerca o cercar per “Objetius desenvolupament sostenible”.

Clicant aquest enllaç, veureu directament tots els elements que tenen connexió amb els ODS de l’ARC.