“MESTRES DE LA M. ANTÒNIA CANALS” EXPERIÈNCIES MATEMÀTIQUES IMPLEMENTADES A L’AULA

La M. Antònia va anar teixint una extensa xarxa de relacions amb mestres d’arreu que li obrien les portes de les seves aules per implementar i enriquir les seves idees pedagògiques, a partir del saber fer d’aquests docents. En aquesta jornada hem convidat a representants d’aquests mestres perquè ens parlin de les matemàtiques que han posat en pràctica amb i a través de la M. Antònia.
Amb aquest propòsit, es presenten cinc experiències matemàtiques de 15 minuts cadascuna vinculades als diversos sentits matemàtics.

Programa:

18.00-18.15h: Presentació
18.15-19.30h: Experiències “Mestres de la M. Antònia Canals”

● Carme Alemany, mestra jubilada de l’escola pública El Roure Gros (Santa Eulàlia
de Riuprimer, Osona): “les transformacions geomètriques”
● David de la Higuera: mestre de l’Escola Lluís Marià Vidal (Agullana, Alt Empordà):
“Investiguem nombres amb els reglets M.A.C. a Cicle Superior”
● Dolors Estrada i Mercè Maeso, mestres del CAÀREM: “Animals lliures o en
captivitat? Un treball d’estadística”
● Dolors Rubirola, mestra jubilada de l’escola pública L’Estació (Sant Feliu de
Guíxols): “Mesurem”
● Sílvia Margelí, CESIRE-Creamat.  “Recordant els blocs lògics”

19.30h. Presentació del GAMAR i comiat

• Lloc: Centre Cívic del Barri Vell. Carrer de la Cort Reial, 7, 17004 Girona.
  • Data: 24 de novembre de 2022, a les 18h
  • Inscripcions: ja.cat/mestresMAC