Formació ODS: L’Antàrtida a l’escola Tanit amb l’acompanyament de l’ICM

Ja podeu veure, a la pàgina web de la formació, la sessió del 20 de març de “Els ODS: un bon context per dissenyar situacions d’aprenentatge”. Dues mestres de l’escola Tanit expliquen dos dels projectes (de 2n i de 6è de primària) que van portar a terme en la seva escola sobre l’Antàrtida. Els nens i nenes van treballar continguts científics relacionats amb els éssers vius, amb el model matèria, amb l’estructura i dinàmica dels ecosistemes i amb l’impacte de l’emissió de gasos d’efecte hivernacle en el planeta. Tot seguit, la Vanessa Balaguer, de l’ICM, ens relata les característiques de l’Antàrtida i com treballen els i les científiques en aquest continent.

Les dues sessions que queden per acabar la formació són:

• Influencers de ciència” el dia 24 d’abril. Projecte de secundària per treballar amb l’alumnat aspectes de la història de la ciència i la seva relació en la construcció del pensament científic.
  • “Treball amb fonts. Eines per la descoberta del nostre entorn” el 29 de maig. Els materials de l’Arxiu Nacional de Catalunya poden ser un recurs molt interessant per poder treballar continguts de les ciències socials a secundària a partir de les fonts primàries. També es mostrarà un exemple de treball de socials a primària amb la “Caixa de l’àvia Maria”.

#STEAMcat