FEEMCAT

FEEMCATLa Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya, FEEMCAT és una associació sense finalitats lucratives i els seus objectius estan encaminats a la millora de l’ensenyament de les matemàtiques en tots els seus nivells educatius: millora professional dels ensenyants, millora de la formació matemàtica dels alumnes i millora de la visió que té la societat de la pròpia matemàtica.

Està formada per cinc associacions:

El conjunt de tots els socis que pertanyen a les associacions federades fan un total d’uns 700 professors i professores de matemàtiques de tots els nivells educatius del nostre territori, així com centres i institucions que s’han adherit als objectius i activitats de la Federació.

La FEEMCAT i les associacions que la integren organitzen jornades de didàctica anualment. A més cada 4 anys convoca el Congrés Català d’Educació Matemàtica, c2em.

La FEEMCAT té un conveni de col·laboració amb el Departament d’Educació, que es concreta en la subvenció econòmica d’activitats organitzades des de FEEMCAT, com el Fem Matemàtiques i Anem X + Mates. A més des del CESIRE es participa en l’organització i difusió de les jornades de cadascuna de les associacions, així com presentant-hi el treball de matemàtiques que es fa des d’aquí.

Les actuacions de la FEEMCAT reforcen una manera de veure les matemàtiques que va en consonància amb les idees i la línia de treball impulsada des del Departament d’Educació, i els seus socis col:laboren directament en activitats vinculades al currículum, la formació permanent i el treball competencial.

FEEMCAT és membre de la Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas (FESPM), que publica regularment la revista SUMA dedicada a la divulgació de la didàctica de les matemàtiques, organitza les JAEM (Jornadas de Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas) adreçades al professorat i activitats adreçades a l’alumnat (Día escolar de las matemáticas y Olimpiada estatal).