El model d’Educació Relacional Fontán

El passat dia 8 de novembre de 2021 l’equip CESIRE vam tenir l’oportunitat de conèixer el model d’Educació Relacional Fontán (FRE) de la mà del seu impulsor, el Sr. Julio Fontán,
a través d’una videoconferència amb Colòmbia. També ens visitaven dos membres del seu equip, la Laura Fontán i l’Eric Ortega, que treballen a la UAB i que es van entrevistar amb la nostra directora Elisabet Aznar.
Durant aquesta trobada híbrida ens van explicar que l’Educació Relacional Fontán consisteix en projectes educatius innovadors que sorgeixen com un model pedagògic que busca donar resposta als canvis propis de la societat i cultura, que exigeixen de l’individu una capacitat cada vegada més gran davant de la presa de decisions i la cerca d’alternatives de millorament de la seva qualitat de vida.
Aquest model pedagògic va néixer a Colòmbia (fa més de 25 anys) i actualment s’està implementant en molts centres educatius públics i privats d’aquest país i actualment s’està obrint pas en alguns centres d’Espanya i Catalunya. L’objectiu principal d’aquest enfocament pedagògic és ajudar a construir noves opcions reals de qualitat de vida dels aprenents, a través de la personalització de l’aprenentatge.
Si voleu aprofundir en l’Educació Relacional Fontán us recomaneu que visiteu el seu web o bé que llegiu aquest llibre que es va publicar el 2019 amb els resultats d’una recerca desenvolupada per un equip d’investigadors del grup FODIP (Formació docent i innovació pedagògica) de la UB, dirigit per la Dra. Maite Colén i el Dr. Josep Lluís Medina.