El MIT visita el CESIRE

Xerrada d'Ed Moriarty al CESIREEd Moriarty. El MIT visita el CESIRE

El 4 d’octubre Ed Moriarty va visitar el CESIRE en el marc del cicle de càpsules de formació interna amb agents internacionals. Ed Moriarty, professor al Edglerton Center del MIT a Boston, és referent mundial de l’estil d’aprenentatge “hands-on” basat en construir i compartir, amb un enfoc molt “maker”. Ed va compartir amb l’equip CESIRE les seves experiències amb comunitats educatives d’arreu del món, des de Florida fins a Alaska i des de Barcelona fins a Bangalore. Crea consens al voltant de la idea que l’important no són tant els mitjans tècnics dels que es disposa, sinó propiciar situacions en les que “quan l’alumne s’adona que està aprenent, ja sigui massa tard”. Veu imprescindible que l’alumnat tingui la percepció que la seva opinió importa, que té la capacitat de prendre decisions per si sol i marge per corregir en cas d’equivocar-se. Als docents ens aconsella que respectem els ritmes d’aprenentatge de cada persona i que les empoderem en la gestió d’aquest procés. Per a Ed la construcció de comunitat és un aspecte crític en un projecte d’innovació educativa i proposa futures col.laboracions entre el MIT i el CESIRE.
Enguany torna a col.laborar amb Alícia López en l’organització de la Hackató per alumnes de primària que promou CIC Batxillerat la segona meitat de gener.”

Ed Moriarty, professor del MIT