Cicle de conferències: Matemàtiques a la formació d’adults, però quines matemàtiques?

L’alumnat adult requereix unes matemàtiques diferents de les que s’aprenen a l’educació primària i secundària? Quines matemàtiques exigeix la vida adulta i quines són necessàries per participar i comprendre el món que ens envolta?

Preguntes com aquestes són les que un grup de persones de l’àmbit de les escoles d’adults, de la universitat, del museu de matemàtiques, entre d’altres, es van començar a plantejar, posant-se com a repte treballar per donar resposta a quines competències, sabers matemàtics i contextos d’aprenentatge s’haurien de treballar en els centres de formació d’adults.

El cicle de conferències “Matemàtiques a la formació d’adults, però quines matemàtiques?” és una aportació per apropar-nos en l’assoliment d’aquest ambiciós objectiu.

Programa:

Dimecres 24 de maig, de 18 a 19.30 h
Telemàtica
Situacions d’aprenentatge de matemàtiques per a la formació de persones adultes

Accés A LA CONFERÈNCIA

ACCÉS AL FORMULARI D’ASSISTÈNCIA (UN COP ACABADA LA RETRANSMISSIÓ)

A càrrec d’en Jordi Deulofeu, professor de Didàctica de la Matemàtica de la Universitat Autònoma de Barcelona
Dimecres 14 de juny, de 18 a 19.30 h
Presencial al mmaca
Mòduls matemàtics per adults del projecte europeu Numeric[All]
A càrrec de persones del camp de la divulgació del mmaca, Museu de les Matemàtiques de Catalunya.
Dimecres 3 de maig, de 18 a 19.30 h
Telemàtica
La incertidumbre: de la vida cotidiana al aula de educación para personas adultas

ACCÉS A LA CONFERÈNCIA:

ACCÉS AL FORMULARI D’ASSISTÈNCIA (UN COP ACABADA LA RETRANSMISSIÓ)

A càrrec de Pedro Plaza, autor de la tesi: “Las matemáticas en la educación de las personas adultas” i del llibre “Matemáticas críticas y transformadoras en la educación de personas adultas”

• Data: Els dimecres 3 i 24 de maig i 14 de juny de 2023 de 18.00 h a 19.30 h.
  • Lloc: Les dues primeres conferències seran en format telemàtic, i la tercera podran seguir-se en directe al Museu de Matemàtiques de Catalunya o per enregistrament.
  • Inscripcions: Abans del 3 de maig a través de GTAF
  • Programa i més informació a la web.