Concursos per potenciar la llengua i la literatura

Recull de concursos en llengua catalana, organitzats per diferents entitats i organismes, per fomentar les habilitats comunicatives entre l’alumnat.

• Concurs d’escriptura creativa “Contes a l’esprint”: concurs que potencia el treball en equip de l’alumnat i del professorat, vol que l’alumnat perdi la por a la pàgina en blanc, que descobreixi i experimenti la part lúdica de la llengua i la literatura, així com fomentar al centre l’ús de diverses llengües a l’aula.  Adreçat a alumnat d’ESO. Creació Cesire.

Enllaç

• XVI Certament de lectura en veu alta

Certamen organitzat per la Fundació Enciclopèdia Catalana i la Generalitat de Catalunya, concebut per a ser treballat col·lectivament, que vol fomentar la lectura en veu alta sense fomentar la competitivitat sinó l’afany de superació i l’autoexigència dels nois i les noies.

Les ganes de llegir es poden encomanar escoltant. Escoltar, saber escoltar, llegir en veu alta, saber llegir en veu alta. Llegir. Contribuir a fer bons lectors i lectores.

Web i inscripció curs 2021-2022

• XXIV Concurs “El gust per la lectura”

Concurs 2021-2022

• Ficcions
Concurs literari per a joves de segon cicle d’ESO, Batxillerat i CFGM de Catalunya, Illes Balears i País Valencià que els agradi llegir i els apassioni crear històries.
  • Concurs Tisner
Concurs de creació de Jocs en català adreçat a alumnat de 5è i 6è de primària de les escoles del Principat de Catalunya amb la finalitat que alumnat, mestres i escoles descobreixin la part lúdica i creativa de la llengua catalana.
  • Relats d’inspiració científica “Inspiraciència”

Iniciativa que relaciona ciència i escriptura d’una manera lúdica, un espai obert per a pensar i imaginar la ciència des de la ficció. El seu objectiu és fomentar l’apropament al pensament científic d’una forma lliure i personal a través de la creació literària i d’explorar realitats abans no imaginades. Els relats presentar-se en català, en castellà, en gallec o en eusquera.

• Poetry Slam

De la combinació entre poesia i interpretació, i entre paraula i escena neix el Poetry Slam, una competició poètica amb un format àgil i dinàmic en què tant els poetes com el públic en són els protagonistes. A Barcelona el campionat regular d’slam se celebra des del 2010, i compta amb centenars de poetes i seguidors que cada mes es reuneixen per compartir i aplaudir les actuacions dels slammers.