Acte de presentació FAIG

El passat dijous, 9 de març, va tenir lloc l’acte de presentació del Programa Faig, un programa experimental intensiu per a la transformació educativa que pretén educar infants i joves perquè esdevinguin persones responsables, crítiques i transformadores del seu entorn.

Els tres grans objectius del FAIG, són:

• Aprofundir i consolidar l’aprenentatge per projectes com a cultura de centre.
  • Vincular els projectes de treball amb els reptes i desafiaments socials de les persones i el planeta, perquè esdevinguin projectes d’aprenentatge amb sentit per a l’alumnat.
  • Integrar el “maker” i les possibilitats creatives de la fabricació digital en els projectes, possibilitant que l’alumnat doni respostes innovadores a les necessitats i reptes de l’entorn.

Està prevista la publicació de la resolució de convocatòria pública durant el mes de març, per a la selecció de 150 centres de tota Catalunya, els quals iniciaran el programa el curs vinent. Des d’aquest canal, us anirem informant de les informacions relacionades amb la convocatòria i el procés de selecció.

Aquest acte va ser una ocasió per a veure i viure en primera persona els principis inspiradors que sostenen el programa Faig, començant per la veu de l’alumnat, present durant tot l’acte amb les seves preguntes per entendre i millorar el món, les persones i les comunitats, però també amb les seves mans, participant dels tallers proposats al FaigLab. També vam gaudir de les actuacions musicals del grup Rock’in de 4t de l’ESO de l’institut Jaume Cabré de Terrassa.

El públic present a l’acte va participar en diverses dinàmiques per tal d’apropar-se a l’essència Faig. Un grup va formar part de les taules d’ideació de projectes a partir de problemes socialment rellevants presentats en càpsules de vídeo durant l’acte. Aquests vídeos estan presentats per persones referents en investigació i divulgació en els seus camps i estaran disponibles a través de la pàgina web del CESIRE i del seu canal de Youtube. Creiem que poden ser unes magnífiques eines per a llançar nous projectes als centres educatius, alhora que obre la porta a establir aliances entre aquest tipus de col·laboradores externes i les escoles i instituts.

L’acte es va realitzar a les instal·lacions de la Fàbrica de Creació de la Fabra i Coats, a Barcelona, un espai molt especial on es va crear un ambient distès i curiós, on les gairebé 500 persones assistents van poder observar les possibilitats creatives i testejar la majoria dels equipaments digitals inclosos en la dotació del programa FAIG. També van poder conèixer i preguntar sobre les eines conceptuals i de disseny de projectes que hem creat per acompanyar els centres en els processos de transformació de les seves pràctiques, en el marc de l’aprenentatge per projectes.