Alumnes de l’Institut de L’Illa de Rodes al CdAEmpúries

El nostre curs escolar ja ha començat amb empenta i ganes. Aquest passat dimecres dia 9 d’octubre, ens van visitar alumnes de 1r i 2n de batxillerat de l’Institut Illa de Rodes.

Els alumnes de Grec i llatí varen anar a les ruïnes d’Empúries per a fer un guiatge literari, mentre que els alumnes de Biologia i de Ciències de la Terra varen recórrer la Duna d’Empúries, tot estudiant paràmetres químics, fent malacologia o descobrint les formes del relleu litoral.

Al rec del Molí vam constatar, fent mesures de salinitat amb densímetres i refractòmetres, que l’aigua del rec penetra força metres mar endins; també vam estudiar-ne la temperatura i la transparència. Al llarg de la platja vam recollir petxines que vam classificar a la platja mateix i després vam fer un joc de rol: “Qui s’ha menjat la Petxina de Collaret?”. Haurà estat en Bob esponja, en Patricio, en Nemo o en Gari? Les noies i nois de l’Illa de Rodes ja ho saben! I tu?

Després d’un breu descans anem a comptar onades a la Platja del Pedrigolet i a fer noves pesquises, aquest cop amb l’ajut de l’àcid Clorhídric. Finalment amb la fantàstica visió del portitxol i de l’Hotel Empúries parlem de riscos i gestió litoral.

El dia ens ha acompanyat i la sortida ha estat molt profitosa. Gent de Roses, torneu quan vulgueu!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *