Alumnes de 1r d’ESO de l’institut Lluís Gonçaga ens porten la primavera als Aiguamolls de L’Empordà.

Aquest 2020 gairebé no hem tingut temperatures d’hivern, hi ha hagut temporals quan no tocava (recordem el devastador  temporal Glòria), alguns rèptils no han arribat a hivernar i les migracions d’aus s’han vist afectades. No és d’estranyar, doncs, que a finals de febrer ja es notin els símptomes de la primavera; i això és el que han viscut els alumnes de 1r d’ESO de l’institut Sant Lluís Gonçaga de La Garriga en la seva visita als aiguamolls de L’Empordà.

Hem pogut contemplar una cinquantena d’espècies d’ocells diferents, alguns encara hivernants, com oques, ànecs, pitroigs, etc. i molts en migració, com becuts, becplaners, territs i grues. Mentrestant moltes espècies es disposen a fer nius i a criar als aiguamolls; hem pogut veure dues fotges mascles barallant-se a cops de peu per una femella, tots els nius de cigonyes ocupats per les parelles i els colls verds nedant ufanosos amb les seves plomes brillants per a cridar l’atenció de les femelles. la visita també ens ha permès veure les incursions dins i fora de l’aigua d’un petit coipú, una espècie invasora que es deixa veure tot sovint i que fa les delícies dels nostres alumnes.

No ens hem oblidat de fer les nostres anotacions al quadern i de reflexionar sobre els valors d’un parc natural i de la necessitat de tenir espais protegits per a la fauna i flora del nostre país.