L’Escola L’Espill de Manresa ens visita 4 dies

El passat novembre del 2020, entre onada i onada de la pandèmia, les nenes i els nens de 5è de primària de l’escola L’Espill de Manresa varen fer una estada de 4 dies al nostre Camp d’Aprenentatge. Vàrem tenir la sort de gaudir d’un molt bon temps i de poder fer totes les activitats amb gairebé total normalitat; volem dir que ho vàrem fer en grups bombolla, amb mascaretes i desinfectant tots els objectes i mobiliari amb gel. Però és cert que totes les activitats les vàrem fer a l’exterior, per tant en un ambient del tot saludable i segur, i que nenes i nens de 5è havien fet molt treball previ abans de venir i estaven il·lusionats, motivats i preparats per a totes les activitats.

En ser una estada de 4 dies, els vàrem poder oferir un model d’activitats de natura i història al voltant del jaciment greco-romà d’Empúries, que els va donar una visió prou àmplia del medi natural de L’Empordà, aiguamolls, muntanyes i platges, així com dels seus estadants, des de l’arribada dels grecs, passant pels pescadors del segle passat fins a l’actualitat.

L’estada dels alumnes va començar amb una presentació de l’activitat, a través d’objectes i la participació activa de l’alumnat, després vam fer la descoberta de la Duna d’Empúries amb GPS. L’endemà vàrem visitar el jaciment d’Empúries i a la tarda els alumnes van fer d’arqueòlegs de la mà d’en Jaume i l’Ester, gràcies al Taller d’arquologia que ofereix el MAC Empúries. El dijous vàrem passar el dia als aiguamolls i val a dir que va ser un dia ric en observacions tant en nombre com en varietat d’espècies, sobretot ocells. L’últim dia el vam dedicar a conèixer la vida dels pescadors de L’Escala al segle passat, fent una visita al MASLe i passejant per les cales, on encara es troba l’empremta d’un passat mariner. Finalment vam cloure l’estada recollint l’opinió dels alumnes i propostes de millora, també per part del professorat.

Va ser una bonica experiència i un contacte constant amb la natura, vivències totalment necessàries en aquest context de Covid-19 que ens toca viure!

Vegeu-ne algunes fotos: