Els aiguamolls a la tardor

Tot i la pandèmia del coronavirus, alumnes de tres escoles de primària  s’han pogut passejar pel Parc Natural descobrint les aus residents i les aus de pas que es poden observar als aiguamolls durant aquesta tardor. La mitjana d’espècies observades pels nostres alumnes és de 25, xifra que no està gens malament, sobretot tenint en compte que moltes nenes i nens no havien observat mai ocells a través d’uns binocles.

Evidentment l’au que més els crida l’atenció sempre és el FLAMENC. Vegeu  que graciós que està el nostre flamenc remenant el fang per trobar el seu aliment.

Però també ens entretenim comptant quanta estona aguanta sota l’aigua aquest MORELL CAP-ROIG. El morell és un típic ànec cabussador que se submergeix contínuament en aigües relativament fondes (1 m de fondària com a mínim) . Menja arrels, fulles, brots d’herbes aquàtiques, mol·luscs, insectes aquàtics i peixets.

I encara quan estem de sort se’ns ofereixen magnífics espectacles, com el d’aquesta petita DAINA, que sembla que ha perdut el ramat i corre despistada amunt i avall per les closes del Matà.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *