Nivell educatiu: CM de Primària ( adaptable a CI i a CS de Primària)
Codi de l’activitat: Pn2
Es tracta d’un taller manipulatiu directament relacionat amb activitats del CdA Empúries, especialment amb el Sistema Dunar. L’objectiu del taller és afavorir l’experimentació dels alumnes amb un element proper i en principi conegut, com són les petxines i la sorra, ampliant els coneixements que en tenen, i relacionant les petxines amb animals vius i amb productes alimentaris de consum habitual.
Per a l’estudi de la sorra els alumnes l’observaran amb una lupa i en miraran les característiques més rellevants: mida, colors, arrodoniment, etc. Per a la classificació de les petxines s’analitzaran els seus trets principals: forma, mida, color, relleu (costelles i anelles o bandes de creixement), lluentor… També utilitzaran el tacte com a eina de diferenciació.
En aquest taller, segons el nivell de l’alumnat, es poden utilitzar claus dicotòmiques.
Per vincular a la programació del centre | ||
ÀMBIT | DIMENSIÓ | COMPETÈNCIA |
Coneixement del medi | Món actual | Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes. |
Objectius: |
|
Per dur a terme aquesta activitat partirem de la pregunta guia:
Recomanem que mireu la presentació que us enviem per tal de començar a preparar el terreny i crear interès i curiositat. Els alumnes s’hauran de plantejar noves preguntes i trobar respostes fins a poder resoldre la pregunta guia que els plantegem.
Aquesta activitat està directament relacionada amb:
- Sistema Dunar d’Empúries
- Taller de Sorra