Comencem l’any 2026 al Camp d’Aprenentatge Can Santoi rebent la visita de l’alumnat de 5è i 6è de l’Escola Nova de Cervelló. Els Asteques han descobert la meteorologia mentre que els “pros” de 6è han investigat el poder del sol!

L’alumnat ha comparat com funciona el sistema d’aigües a casa seva amb el de Can Santoi! Bones reflexions sobre les energies renovables i el seu poder d’aplicació.

El grup s’ha dividit en dos grups per explorar el poder calorífic del sol, els primers han fet de cuiners i cuineres amb un forn solar parabòlic i una olla de color negre! Quines pomes més bones que han cuinat! Un bon postres per després de dinar! El segon grup ha comprovat com la calor del sol permet escalfar aigua, i és que el color negre + l’efecte hivernacle + l’energia calorífica del sol té un potencial infinit! Tot i que avui no ha brillat massa el sol, han escalfat aigua fins als 28-30 graus! I això que hem començat amb només 8 graus!

Finalment i per acabar, tot l’alumnat ha realitzat un taller d’energia fotovoltaica, la llum del sol també és energia i pot transformar-se en electricitat gràcies al silici que formen les plaques! Hem fet funcionar un molinet i hem testat diferents condicions experimentals!

Us esperem ben aviat per viure una nova aventura al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi!


