Materials geològics i les seves aplicacions

TREBALL PREVI:

• Revisar la procedència d’alguns materials i objectes quotidians emplenant la fitxa Procedència.
  • Explicar les propietats dels minerals i procediments que s’utilitzaran per a reconèixer-los al taller.
    • Activitat prèvia: Material inclòs en una caixa. Guió i fitxes per l’alumnat
    • A partir de la lectura de la fitxa Propietats dels minerals.

TALLER: consta de tres blocs:

• Bloc 1 Identificació de materials geològics: observació de les mostres i relació de cadascuna amb el seu nom (etiqueta) en funció de les propietats que es descriuen a les etiquetes
  • Bloc 2 Aplicacions: Cal relacionar les mostres de les aplicacions amb la seva targeta d’identificació, completar targetes incompletes i omplir aquelles identificacions amb altres materials que hagin semblat interessants a l’alumnat.
  • Bloc 3 Art geològic: Creació d’un punt de llibre amb els pigments minerals que s’obtenen a partir de determinats minerals quan s’aconsegueix reduir-los a pols fina.

TREBALL POSTERIOR:

Presentació powerpoint per repassar l’origen dels materials geològics i com tancar el cicle.
Fitxa per repassar conceptes treballats durant el taller
Presentació PowerPoint sobre el tema dels recursos minerals, la seva extracció, els problemes i mesures correctores de la mineria i la importància de fer un ús prudent dels recursos i de reciclar sempre que sigui possible.
Vídeo La  mina, historia de una montaña sagrada, documental d’una mina de bauxita a cel obert a l’Índia.
Visita al Museu de Geologia Valentí Masachs de la UPC a Manresa. Veure Fulletó del Museu

RECOMANACIONS: Cal disposar d’una taula gran (o 6 individuals ajuntades) per a cada grup de 4 a 6 alumnes i folrades amb paper.
MATERIAL NECESSARI: Podeu imprimir-vos més punts de llibre pel bloc 3 d’art geològic descarregant-los aquí.
DURADA: De 3h a 3’5 h
NIVELLS: Consultar la taula Totes les activitats.