VIIIa edició dels Jocs Florals Escolars

El Departament d’Educació convoca els VIII Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys. Per tal d’impulsar la producció de textos escrits en poesia, enguany a cada cicle escolar, es premiarà una producció escrita en poesia i una altra en prosa. La categoria del conte il·lustrat està adreçat a tots els alumnes de primària i als alumnes de primària de les escoles d’educació especial. L’objectiu és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica.

En el blog Conte audiovisual il·lustrat podeu trobar una proposta per treballar el conte audiovisual com a projecte de treball interdisciplinari, així com un llistat de recursos d’àudio i vídeo que es pot utilitzar per a l’elaboració del conte audiovisual.

Cal tenir en compte:

• La fase territorial tindrà format telemàtic.
  • Totes les antigues categories, llevat la H ( conte audiovisual), es subdivideixen en dues: prosa i poesia.
  •  Els treballs presentats, excepte els de les categories F1,F2,G1,G2 (secundària), han de ser col·lectius, és  decisió del centre el nombre d’alumnat que hi participa.
  • El centre ha de garantir que els treballs presentats són originals i elaborats a l’aula. Aquests treballs han de ser una mostra del procés d’escriptura que es fa als centres i no només escrits per ser presentats al certamen dels  VIII Jocs Florals Escolars de Catalunya.

Els treballs seleccionats del centre caldrà lliurar-los al Servei Educatiu del Berguedà: crp-bergueda@xtec.cat

El termini de  presentació d’originals s’obrirà el 6 d’abril i es tancarà el dia 30 del mateix mes.

Durant la 2a quinzena de maig es farà públic el veredicte del jurat.

Podeu consultar les bases: