T’escolto

El curs 2021-2022 vam iniciar el projecte “T’escolto”, tutories individualitzades. I ha esdevingut un dels eixos vertebradors de la nostra escola. Aquest programa promou l’acompanyament personalitzat de l’alumnat i ens permet:

• Fer que l’alumnat senti l’escola com un espai segur on es pugui reflexionar i compartir idees i sentiments.
  • Centrar la mirada en els elements que afavoreixen el progrés dels/de les alumnes més que en les causes dels seus problemes.
  • Desenvolupar habilitats de comunicació i relació entre iguals.
  • Proporcionar al grup-classe un bon clima emocional i la motivació per voler aprendre i treballar al centre educatiu.
  • Promoure el diàleg i el respecte a les diferències individuals.
  • Establir un vincle positiu entre el tutor/a i l’alumnat.

Ser tutor/a individual d’un/a alumne/a vol dir establir una relació diferent amb aquest/a. Suposa un coneixement més profund de la personalitat de l’alumne/a i de les seves necessitats, creant-se un compromís entre tots dos de respecte i confiança que ajudi l’alumnat a prendre decisions i afrontar les seves dificultats.

La valoració és molt bona tant per part dels docents com de l’alumnat i de les famílies, per aquest motiu tenim molt clara la seva continuïtat.

En aquest enllaç podeu veure un vídeo on els alumnes ens expliquen el projecte