Recerca, Creació i Servei a l’Ins Serra de Noet

El Programa d’Innovació de Recerca, Creació i Servei (RCS) que estem portant a terme al nostre centre a 4t d’ESO, fomenta els aprenentatges competencials a partir de reptes que ens proposen entitats de l’entorn. Durant els primers anys, estem comptant amb una sèrie d’experts que col·laboren en la formació, la coordinació i l’acompanyament del nostre professorat.
Aquest programa ens permet d’oferir projectes globalitzadors planificats de tal manera que generen accions que repercuteixin  en forma de servei en les persones, en una intervenció sobre l’entorn o en una concreció de les idees amb produccions culturals.
Al llarg del curs, els projectes es programen en tres torns i, a cada torn, se n’ofereixen tres  entre els quals l’alumne n’ha d’escollir un. Els projectes pertanyen a tres àmbits: social-artístic, cientificotecnològic i lingüístic. Això permet que cada alumne pugui desenvolupar un itinerari curricular personal.
Dediquem quatre hores setmanals al llarg d’un trimestre. Cada projecte s’estructura a partir d’una presentació, dels assessoraments dels experts, de les trobades amb l’entitat i d’una cloenda. D’aquesta manera, l’alumnat podrà valorar la seva activitat i prendrà consciència de les necessitats de l’entitat i, alhora, participarà en la difusió del seu projecte.
A més, és una magnífica oportunitat per realitzar treball en xarxa i donar-nos a conèixer amb les entitats amb les quals col·laborem. En definitiva, creiem que es tracta d’una experiència molt enriquidora i totalment vinculada amb l’entorn.
Durant aquest primer trimestre, hem col·laborat amb les entitats següents: TV3 (Una mà de contes), IBEC (La qualitat de l’aire, estudi del CO₂ a les aules) i Sala Beckett.
Al segon trimestre, hem començat a col·laborar amb El museu de la immigració de Sant Adrià de Besòs, amb el Computer Vision Center (CVC) i Catalunya Ràdio.
Us convidem a visitar la nostra pàgina web on podreu trobar més informació de tots els nostres projectes i especialment les notícies relacionades amb el projecte projecte RCS