Propostes per Sant Jordi

Traductor: Dani Espresate
Editorial: A buen paso
Edat: a partir de 5 anys

Juan Arjona explica la història d’un lleó lleoní que es passa el dia en mig del desert desèrtic sospirant sospirs i esperant que així passi el temps. Però què passaria si la vida d’aquest lleó lleoní pogués ser diferent? Podria transformar-se el lleó en un lleó lleonat? I el desert desèrtic, en una selva salvatge?
“Un joc presentat a un públic infantil que potser hi descobrirà fins a quin punt el llenguatge es presta a filigranes «de per riure» quan s’allunya de la correcció acadèmica” (Teresa Duran Armengol, Faristol).

• A partir de 7 anys

La reina a la cova
Conte il·lustrat

Autora: Júlia Sardà
Traducció: Tina Vallès
Disseny: Sergi Puyol
Editorial: Blackie Books
Edat: a partir de 7 anys

La reina a la cova és una ocasió perfecta per deixar-se seduir per l’univers de Júlia Sardà, una il·lustradora nascuda a Barcelona al 1987 però de gran projecció internacional. De fet, tot i que aquesta vegada Sardà també és autora del text, el llibre es va publicar primer en anglès al Regne Unit (Walker Studio) i als Estats Units (Candlewick Press), i curiosament la versió catalana és una traducció de Tina Vallès. Es tracta d’una història amb diferents nivells de lectura, que es pot llegir en clau d’aventura fantàstica o en una clau més al·legòrica. La Franca fa dies que té una sensació estranya. Jeu per casa al costat de les seves germanes, però ni la lectura ni el collage omplen el buit que sent. Ha somiat en una reina que viu al final del bosc i intueix que ella té la resposta del seu neguit. Així és que les tres germanes emprenen una aventura més enllà de la seguretat de la llar. En un context de conte popular, és clar el significat de creuar la tanca del jardí per endinsar-se al bosc, un espai amb les seves pròpies lleis, entre el món natural i el món oníric, que s’anirà tornant cada cop més fosc i incòmode. (text de Glòria Gorchs, Faristol)

• A partir de 13 anys

Els secrets de Heap House.
Trilogia Iremonger: Llibre I

Autor: Edward Carey
Il·lustradora: Edward Carey
Traducció: Elena Martí
Editorial: Blackie Books
Edat: a partir de 13 anys

Edward Carey ens ofereix el primer volum d’una trilogia amb aires victorians, que recorda una mica els ambients fantàstics i foscos recreats per Neil Gaiman o Tim Burton. Ens trobem amb un ampli ventall de personatges retratats de forma minuciosa, que representen les mil cares de la peculiar família Iremonger. La novel·la aborda, des d’una òptica fantàstica, aspectes com la lluita de classes, la llibertat individual, la crueltat i la hipocresia, l’amistat, l’amor i molts temes més: és una novel·la polièdrica que fa reflexionar sobre com són les persones, com es relacionen i com habiten els espais. (text de Júlia Baena, Faristol)

• Per a docents

La màgia de llegir en veu alta
Assaig

Autora: Meghan Cox Gurdon
Traductora: Ada Arbós i Bo
Col·lecció: Carta Blanca
Una reivindicació de la lectura compartida com a estratègia per al benestar individual, familiar i social.
Basant-se en estudis científics de psicologia i neurociència i en vivències i experiències reals –en cases, en escoles, en hospitals…–, Cox Gurdon analitza els beneficis de dedicar una estona al dia a la lectura en veu alta amb els fills, amb els alumnes o amb adults que tinguin dificultats per llegir.